V Bratislave budú zadarmo jazdiť linky 201, 202, 212, 75 a X72. Avšak len v období od 18. 02. do 31. 03. 2019.

V minulom článku na túto tému som spomenul, že MHD zadarmo by mala byť v rámci týchto dopravných obmedzení samozrejmosťou. Dôvod? Platíte si služby a ich kvalita by mala byť adekvátna. Ceny lístkov menšie nebudú, služby na ostatných úsekoch budú vzhľadom na väčšiu vyťaženosť ciest horšie. Toto je len malá kompenzácia všetkých nepríjemností a tiež, ak chce magistrát naozaj reálne pomôcť odľahčiť dopravu a prilákať ľudí, toto je jeden z naj spôsobov.

Ako to bude v praxi vyzerať? Od 18. februára, no však iba do konca marca budú linky 201, 202, 212, 75 a X72 jazdiť zadarmo. Potvrdilo to pre TASR hlavné mesto. Pýtam sa, prečo iba taký vyslovene marketingový ťah? Je to populistické riešenie, bez snahy riešiť problém ako taký.

„Na týchto linkách vďaka bus pruhom dokážeme garantovať rýchlosť prepravy MHD a zároveň na týchto úsekoch potrebujeme maximálne odľahčiť individuálnu dopravu. Každý cestujúci, ktorý na tejto trase vystúpi z auta a prejde na MHD, zároveň pomôže k riešeniu ťažkej dopravnej situácie,“ uviedol magistrát pre TASR.

Mal by to byť akýsi prejav mesta voči občanom. Okrem toho, Bratislavská integrovaná doprava (BID) ako koordinátor Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) ponúka v tomto čase aj 50-percentnú zľavu z týždenného cestovného lístka, ktorý si cestujúci zakúpia prostredníctvom mobilnej aplikácie IDS BK.

Magistrát deklaruje, že zabezpečenie rýchlej a kvalitnej MHD je základnou povinnosťou mesta. Je skvelé, že si to aspoň uvedomujú, no pripravené kroky to veľmi nepotvrdzujú...

 „S týmto opatrením nemá Dopravný podnik Bratislava bezprostredne spojené ďalšie náklady. Ide o istý výpadok príjmov, ktorý vopred nie je možné explicitne vyčísliť. Benefitom pre dopravný podnik však môžu byť vyššie príjmy v budúcnosti, ak tí, ktorí MHD teraz vyskúšajú, sa následne rozhodnú verejnú dopravu využívať častejšie alebo pravidelne,“ tvrdí hlavné mesto. Dovolím si však tvrdiť, že bratislavská zastaraná MHD (nielen vozovým parkom, ale aj systémom fungovania) nikdy dobrovoľne nových ľudí nepriláka. Ak nezačne fungovať a ponúkať servis na európskej úrovni, nemá v tomto stave šancu.

„Pre Dopravný podnik Bratislava aj pre mesto je v súčinnosti so staviteľmi dôležité, aby obidve stavby boli vyhotovené rýchlo a kvalitne a nezaťažovali dopravnú situáciu dlhšie, než je nevyhnutné.“ 

Nie som si istý, či je mesto na obmedzenie pripravené. Čakať ďalej s výstavbou sa však nedá. Bude to nielen pre mesto, ale aj väčšinu tých, ktorí tu žijú, naozaj tvrdá skúška. A tá sa zďaleka neskončí s príchodom apríla 2019. Má trvať pol roka až rok!

Zdroj: TASR, aktuality.sk

Foto: imhd.sk