Toyota 2000GT

Toyota a Yamaha majú spoločné viac ako by sa mohlo zdať

Toyota 2000GT

V 60-tych rokoch tvrdili muziku medzi športovými autami európske značky, dizajnom i výkonom boli považované za špičku. Japonci však chceli svoj vlastný športový model. Toyota a Yamaha spojili sily a vytvorili Toyotu 2000GT. Auto vyvolalo senzáciu, pod kapotou malo radový 6-valec s výkonom 152 k a dizajnom pripomínalo európsku konkurenciu. Získalo mnoho športových úspechov. Zaujímavé, že za vtedy veľmi moderným autom stál tím veľmi mladých inžinierov, ktorých vekový priemer bol sotva 30 rokov.

Lexus LFA

Toyota a Yamaha majú spoločné viac ako by sa mohlo zdať

Lexus LFA

Supercar má chytiť za srdce, ponúknuť to, po čom ľudia snívajú. V prípade Lexusu LFA to bol fantastický motor z dielne Yamaha, atmosférický 4,8 l V10 výkonom 560 k. Inžinieri použili kopec inovatívnych riešení, napríklad pri tvarovaní nasávania zúročili skúsenosti z výroby hudobných nástrojov, aj preto znie Lexus LFA fantasticky. Svoj podiel majú aj na digitálnej palubnej doske supercaru.

Volvo XC90 V8

Toyota a Yamaha majú spoločné viac ako by sa mohlo zdať

Volvo XC90 V8

SUV so silným motorom majú zákazníci radi. Svedčí o tom úspech Porsche Cayenne alebo Macan. Nie je to tak dávno, čo malo Volvo v ponuke podobnú mašinu. Do predchádzajúcej generáciu Volvo XC90 napchali V8. Motor s označením B8444S vytvorila Yamaha, mal objem 4,4 l a ponúkal 315 k. Uhol rozovretia bol netypických 60° a valce posunuli bližšie k sebe, tým pádom zaberal menej miesta. B8444S potom montovali aj do Volva S80.

Toyota Altezza RS200

Toyota a Yamaha majú spoločné viac ako by sa mohlo zdať

Toyota Altezza RS200

Zo spolupráce značiek Toyota a Yamaha vzniklo niekoľko zaujímavých motorov. Jedným z nich je 4-valec 3S-GE, ktorý sme mohli vidieť v MR2, Celice alebo RAV4. Pohonnú jednotku vyrábali v 5 generáciách a tá posledná sa dostala pod kapotu Toyoty Altezza, auta, ktoré v Európe poznáme pod menom Lexus IS. Altezza s 210 k motorom 3S-GE dostala označenie RS200 a do Európy sa vôbec nedostala. Motor to bol skutočne výborný, inžinieri mu dopriali napríklad variabilné časovanie ventilov a titánové ventily. Tím Gazoo Racing s týmito autami štartoval na 24-hodinovke na Nürburgringu, kde v jednom sedel prezident Toyoty, Akio Toyoda a v ďalšom tvorca Lexusu LFA, Hiromu Naruse.

Yamaha Sports Ride Concept

Toyota a Yamaha majú spoločné viac ako by sa mohlo zdať

Yamaha OX99-11

Yamaha chcela sama postaviť supercar. V roku 1992 prišli s niekoľkými prototypmi OX99-11, jednoducho zobrali V12, ktorý používali vo Formule 1, a postavili okolo neho auto. Pokus však zostal len v štádiu prototypu a do produkcie sa nedostal. Yamaha sa ale sna o vlastnom športiaku nevzdala, na Tokyo Motor Show 2015 predstavili Sports Ride Concept, dvojmiestne športové auto založené na ľahkej konštrukcii prevažne z uhlíkového vlákna. Bola to však len štúdia bez vyhliadky na sériovú výrobu.

Toyota a Yamaha majú spoločné viac ako by sa mohlo zdať

Yamaha Sports Ride Concept

zdroj a foto: tlačová správa