Novo navrhnutý interiér bral inšpiráciu v staršom supercare Carrera GT z predošlého desaťročia. Kombinuje tradičné prvky ako 5-budíkový prístrojový panel a štartovanie ľavou rukou s moderným dizajnom a poznatkami ergonómie. Novinkou bol aj systém PCM (Porsche Communication Management) s dotykovým monitorom, ktorý reaguje aj na kombinované dotyky a systém RTTI, teda Real Time Traffic Info.

Atletickejšia a výkonnejšia než kedy predtým

Ľahká karoséria z hliníka je na tomto type ešte tuhšia v krútení aj odolnejšia v prípade nehody, napriek tomu je vďaka optimalizácii hrúbky plechov ľahšia o 45 kg oproti predchodcovi. Základný model má za zadnou nápravou 3,4-litrový B6 motor s výkonom 258 kW (350 k). Modely S dostali 3,8 liter s max. výkonom 294 kW (400 k) a športovejšie GTS dokonca 316 kW (430 k).

Prísnejšie normy priniesli turbo takmer každej verzii

V roku 2015 prišla zásadná modernizácia typu 911. Ani nie tak tvarová, ako technická. Aj preto sa v histórii typu 911 prvýkrát objavuje označenie 991.2 Všetky modely Carrera dostali nový 3-litrový B6 motor s turbom. Napriek menšiemu objemu bol výkon každej verzie, pochopiteľne, ešte väčší. Základná verzia mala 272 kW (370 k), modely S 309 kW (420 k) a GTS dokonca 331 kW (450 k). Vďaka lepšej pružnosti a väčšiemu krútiacemu momentu dokáže už základná verzia 911 Carrera zrýchliť na stovku za tesne pod 4 sekundy! Pritom emisie a aj spotreba všetkých verzií sú o poznanie nižšie.

Výkony top modelov na nových špičkách, až do 700 koní!

Modely Turbo a GT2 dosiahli v tejto generácii úplne nové úrovne. Top model 911 GT2 RS má dokonca až 700 koní, čo je 515 kW. S maximálkou až 340 km/h sa jednoznačne stal najrýchlejším variantom Porsche 911 vôbec. O nič menej zaujímavá nebola ani ostrá okruhová verzia GT3 RS. Tá si ako jediná zachovala atmosférický motor s max. výkonom 380 kW (520 k) zo 4,0-litrového motora. To sa podarilo vďaka viacerým riešeniam, ktoré sa Porsche naučilo v neustálej aktivite v motoršporte. Vskutku, Porsche 911 GT3 RS prebralo historicky najviac riešení z motoršportu do sériovej produkcie.

Staro-nový koncept riešenia 911 Targa

Perličkou tejto generácie bol model Targa. Kombinuje pôvodnú myšlienku ochranného rámu za hlavami vpredu sediacich a chýbajúceho panelu strechy. Rovnako ako vo viacerých generáciách po sebe, aj toto je plne automatický systém, ktorému sa najprv vysunie dohora zadné okno, pod ktoré sa potom schová strecha. Zaujímavým je aj odľahčený, no cenovo dostupnejší model Carrera T a zberateľský model 911 R (civilnejší model GT3 s manuálnou prevodovkou bez až tak agresívneho bodykitu), ktorého vyrobili len 991 kusov. 

Typ 991 prekonal milión vyrobených Porsche 911

Stalo sa tak 11. mája 2017 so 450-koňovým modelom 911 Carrera S. Auto v tmavozelenej farbe Irish Green s viacerými exkluzívnymi prvkami je dnes majetkom Porsche AG a cestuje ako promo artikel po celom svete. Toto auto potvrdzuje dlhodobo známu vec, že Porsche 911 je svetovo najúspešnejšie a najobľúbenejšie športové auto.

A keď sme už pri počtoch. Generácia 911 991 a (991.2) bola historicky najúspešnejšou. V priebehu 7 rokov (2011 – 2018) ich vyrobili až 217 930, čo je v prepočte 27 241 kusov ročne. Číslo pritom nie je konečné, pretože napriek nedávno predstavenej 8. generácii Porsche 911 992 sú viaceré verzie stále vo výrobe. Každopádne, k októbru 2018 bolo od roku 1963 vyrobených 1 049 330 kusov Porsche 911. A za to patrí značke, ktorá dvakrát stála na okraji finančnej priepasti, veľká poklona a vďaka. A jednou z foriem je aj táto séria článkov o najznámejšom športiaku sveta.