Po nedávnom teste luxusného BMW radu 5, konkrétne modelu M550d s pohom xDrive, je tu teraz fakticky priamy konkurent. Kategóriou áut určite. Mercedes-Benz CLS totiž tiež patrí medzi luxusné autá vyššej strednej triedy. Napriek tomu, že ide o novodobé takzvané sedan-kupé. Mercedes-Benz CLS III. generácie je rovnako ako doterajšie generácie vybavený pohonom oboch náprav, ktoré v Štuttgarte komerčne pomenovali 4matic.

V teste na valcoch sme preverili, ako technici z Mercedesu pripravili bežný sériový model, (ktorý v žiadnom prípade nepatrí do terénu) na podmienky slabej a nerovnomernej straty trakcie. Ako už iste viete, náš test má 6 skúšok.

Postupne preverí schopnosť pohnúť sa vďaka predným či zadným kolesám, vďaka jednej strane, pri strate trakcie do kríža a skúškou číslo 5 a 6 je schopnosť pohnúť sa len vďaka jednému kolesu zo štyroch. Už viackrát som sa vyjadril, že keď pohon získa 4 hviezdy zo 6 možných, je to slušný výsledok. Málokedy sa totiž autu stane, že sa dokáže pohnúť skutočne len vďaka jednému kolesu zo štyroch. Ale možnosť tu je, a tak ju v teste preverujeme. A práve na týchto skúškach sa často ukáže, ako veľmi a či vôbec technici pri ladení stabilizácie ESC na tento málo pravdepodobný jav mysleli. Ako dopadol nový typ Mercedes-Benz CLS? Odpoveď je vo videu nižšie: