Asi najväčším mínusom pre milovníkov M modelov od BMW bol v prípade M2-ky jej motor. Nemyslím tým jeho charakter, výkon alebo zvukový prejav. Ide skôr o jeho kódové označenie a teda to, kto ho vyrába. Kódové označenie N55 dáva tušiť, že tu chlapci z oddelenia M neboli až toľko prítomní. Je to však kvôli tomu zlé auto? Absolútne nie.

BMW M2 Competition prichádza s motorom s kódovým označením S55.

BMW M2 Competition dostane tiež bohatšiu sériovú výbavu a väčšie brzdové kotúče.

Možno BMW vypočulo sťažnosti aj v tejto oblasti, a tak novinka M2 Competition prichádza s už pravým M motorom s kódovým označením S55. Ten ponúka 301 kW (410 k), čo je o niečo menej, ako takmer identický zážihový trojlitrový šesťvalec v modeloch M3 a M4. Krútiaci moment 550 Nm je rovnaký ako v prípade M3 a M4. V rámci zachovania ekológie bude v niektorých krajinách M2 Competition dodávaná priamo s filtrom pevných častíc. Motor je spojený buď so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou M DCT prevodovkou.

A aké sú dynamické parametre? Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,2 sekundy s M DCT alebo za 4,4 s manuálnou prevodovkou. Maximálka je elektronicky obmedzená na 250 km/h, za príplatok s M Driver's Package stúpne na 280 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Konštruktéri upravili chladenie aj mazanie motora, rozšírené predné „obličky“ a vylepšený predný nárazník dodajú viac vzduchu na chladenie. Úpravy sa dotkli aj krytov spätných zrkadiel. V motorovom priestore pribudla karbónová vzpera z M3 a M4. Niekomu možno bude chýbať odľahčovanie v podobe karbónovej strechy alebo kapoty. V interiéri pribudli tlačidlá M1 a M2 na volante s prednastavením charakteristík motora alebo riadenia. V štandardnej výbave budú aj LED svetlomety alebo predné PDC. Za príplatok dostupné športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy majú napríklad podsvietené logo M2.

Predné brzdy spoliehajú na kotúče s priemerom až 400 mm a 6-piestikovými strmeňmi a zadná náprava využíva 380 mm kotúče a 4-piestikové strmene. Za príplatok má zákazník k dispozícii nové 19-palcové kované disky alebo špeciálnu farbu Hockenheim Silver. Cena novinky zatiaľ nebola stanovená. Základné M2 stojí v Nemecku (u nás sa už nedá nakonfigurovať) 60-tisíc eur, novinku tak tipujem niekde okolo hranice 70-tisíc eur.

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov