Článok v žiadnom prípade nie je propagácia týchto jazdených kusov... Zámer je ľudom ukázať, že aj auto s kvantom kilometrov pri dobrej starostlivosti vydrží veľa a ešte môže verne slúžiť.

BMW 735iL E38 - 695 000 km

Na absolútnom vrchole sedí kráľovská limuzína 90. rokov vo verzii s dlhým rázvorom. Výbava auta je síce trochu slabšia, motor tiež nie je ten najvyhľadávanejší, ale aj napriek tomu vyzerá auto aspoň na fotkách stále k svetu. A to ho vyrobili v roku 1997, čiže ešte pred modernizáciou. Predajca uvádza, že bolo ako nové kúpené na Slovensku. Za posledné roky však toho veľa nenabehalo, len necelých 20 000 km. Cena je 4200 eur. Myslíte si, že je to veľa? To už závisí skôr od technického stavu, ako od porcie kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

VW Passat B5.5 - 590 000 km

Druhé miesto obsadila klasika. Volkswagen Passat B5.5 v motorizácii 1,9 TDI s výkonom 96 kW a nie príliš populárnou prevodovkou TipTronic. Auto je síce pojazdné, ale údajne má prasknuté tesnenie pod hlavou. Nepoznám asi ani jeden motor, ktorý by pri väčšej porcii nemal robenú hlavu. Popritom treba ešte vymeniť minimálne homokinetické kĺby. Auto má spätné zrkadlá z modelu po modernizácii a na jednej fotke iný nárazník s US pozičnými svetlami. Každopádne, cena je 1900 €. Zlý kauf to nemusí byť... A auto môže po počiatočných investíciách ešte dlho slúžiť. Ja osobne by som váhal práve z dôvodu kombinácie motora a prevodovky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Hyundai i40 - 535 000 km

Na treťom mieste sa umiestnil Kórejec zo Žiliny. Tento kombík má za zhruba 6 rokov nalietaných 535-tisíc. Denne to vychádza na 240 - 250 kilometrov. Fotky sú síce malé, ale ako úplný vrak auto nevyzerá. Pod kapotou má dízlovú 1,7 s výkonom 100 kW (136 k), ktorý si pri 450 000 prešiel generálkou. Cenovka je 6000 €. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Záver

Osobne som bol zaskočený práve tretím miestom. Akosi som s Hyundaiom v rebríčku nepočítal. Týmto článkom som chcel povedať len toľko, že pri kúpe jazdeného auta sa zamerajte na celkový stav a nie na číselka na odometri. Väčšina u nás predávaných áut ma dávno stočené kilometre a na prvý pohľad to aj tak nespoznáte. Nenechajte sa opiť číslom 178 tkm alebo 226 tkm. Autá musia behať a mnohých stáčanie kilometrov neodradí. Ide predsa o peniaze... A pre peniaze ľudia robia veľa aj pod hrozbou trestu.