Ako uviedla Asociácia európskych výrobcov automobilov (ACEA), v októbri vzrástol predaj áut v EÚ medziročne o 2,9 % na vyše 1,1 milióna. V septembri sa ich predalo 1,07 milióna, pričom tempo rastu predaja v danom mesiaci dosiahlo 9,8 %. Októbrový výsledok napriek tomu predstavuje rast predaja už 26. mesiac po sebe.
V prípade VW však predaj klesol o 0,5 %. Nemecká spoločnosť sa dostala do problémov v polovici septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) obvinila VW, že do vyše 480.000 dieselových áut v USA nainštaloval softvér, ktorý umožňuje zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.
Podľa ACEA však slabšie výsledky za október zaznamenali aj iné európske automobilky. Druhý najväčší hráč na trhu EÚ, francúzsky PSA Peugeot Citroën, evidoval pokles predaja o 0,9 % a trojka trhu, Renault, o 0,7 %.
Z krajín najvýraznejšie vzrástol predaj v Taliansku a Španielsku. V Taliansku sa predalo v októbri oproti rovnakému mesiacu minulého roka o 8,6 % viac áut a v Španielsku o 5,2 %. Na najväčšom nemeckom trhu predaj vzrástol o 1,1 % a vo Francúzsku o 1 %.
Za obdobie od januára do konca októbra sa v Európskej únii predalo 11,5 milióna vozidiel. Medziročne to znamená rast predaja o 8,2 %.
VW bude musieť niesť náklady spojené s novými testami jeho áut v Británii
Nemecká automobilka Volkswagen bude musieť pokryť náklady spojené s opätovnými testami svojich áut v Británii. Uviedol to dnes britský minister dopravy Patrick McLoughlin. Informovala o tom agentúra Reuters.
Ako McLoughlin uviedol, ministerstvo oznámilo Volkswagenu, že v súvislosti s opätovnými testami vozidiel na emisie, čo je dôsledok emisného škandálu nemeckej firmy, bude musieť spoločnosť niesť všetky s tým súvisiace náklady.
Problémy Volkswagenu nastali v polovici septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že firma nainštalovala do vyše 480.000 dieselových áut v USA softvér, ktorý umožňuje zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Neskôr automobilka priznala, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom.
Začiatkom novembra Volkswagen navyše priznal, že zistil pri niektorých vozidlách nezrovnalosti aj čo sa týka emisií CO2. V tom čase firma uviedla, že sa to môže týkať asi 800.000 vozidiel koncernu, z toho podľa ministerstva dopravy s benzínovým motorom asi 98.000 áut. Najnovšie VW uviedol, že počet benzínových vozidiel dotknutých emisnou kauzou bude vyšší, než sa pôvodne predpokladalo. V samotnej Británii je podľa firmy emisným škandálom dotknutých asi 1,2 milióna áut.