Bratislava 18. marca 2019 (HSP/Foto:Facebook)
Šéf Inštitútu národnej politiky a bývalý poslanec parlamentu Rafael Rafaj v príspevku na Facebooku vyhlásil, že v dôsledku toho, že prvé kolo volieb prezidenta nedopadlo pozitívne pre konzervatívnych kandidátov, nastal čas na konkrétne politické skutky.
Prvá nedeľná diskusia víťazov prvého kola Zuzany Čaputovej a Maroša Šefčoviča v TA3 bola podľa Rafaela Rafaj “o ničom” a hovorí o “zlom štarte Šefčoviča”.
“Plakať nad rozliatym mliekom je zbytočné. Viaceré subjekty a osobnosti budú musieť prekročiť svoj tieň a prekonať svoje ego, aby urobili niečo pre Slovensko. Danko, Harabin aj Kotleba sa musia okamžite rozhodnúť, na koho podporu vyzvú svojich voličov. Strčiť hlavu do piesku alibizmu „eto net naše delo“ alebo hrať sa na „demokratov“ – nech sa ich sympatizanti rozhodnú podľa seba – by bola zrada národa.”
Teraz sa podľa Rafaja ukážu charaktery: kto bude pomáhať len sebe a hrať na seba a kto v skutočnosti bude chcieť pomôcť národu. “Kto bude kalkulovať „čím horšie ostatným, tým lepšie pre nás“… A tiež sa ukáže, kto bude kalkulovať s predčasnými voľbami…”
Aj cirkev bude podľa jeho názoru musieť oficiálne “vystrčiť hlavu z chomúta a nahlas začať hovoriť v mene kresťanov, zastaviť falošného trnavského proroka Matoviča, ktorý využil mlčanie hodnostárov a hovorí katolíkom v mene všetkých kresťanov”.
“Zobudiť sa musí aj tím Šefčoviča a pripraviť ho na debaty s herečkou, kde budú rozhodovať emócie a sila, nie programy. Na emócie nemá, tak musí ukázať silu a rozhodnosť. Úsmev od ucha k uchu to v 2. kole nespraví. Naopak, jeho tvár musí odrážať emócie obavy a/z rozladenosti väčšiny ľudí – aj zo situácie, aj z liberálnej Čaputovej v pozadí s „poradcami“. Hlavná otázka na ktorú si musia voliči odpovedať je, kto bude v skutočnosti z paláca vládnuť: či kandidát ako prezident alebo hlavy poradcov ako to bolo pri Kiskovi.”
Rafaj dodáva, že Slovensko môže zachrániť mobilizácia tej polovice voličov, ktorí ostali sedieť doma v predstave, “keď zdochla im koza, nech zdochnú aj všetky ostatné kozy”…
“A všetci si položme otázku, či by sme si kúpili a zjedli skazený výrobok zabalený v peknom obale, alebo skonzumovali niečo bezpečné a zdravé, čo by nemalo až takú reklamu, že vyskakuje z každej zásuvky, webstránky a časopisu. Podľa reklamy volia aj nakupujú iba idioti. Zn. Poľské mäso.”