Prievidza 15. februára (TASR) – Výsledky polročného prieskumu statickej dopravy v centrálnej časti mesta Prievidza, ktorý realizovala mestská spoločnosť UNIPA, s. r. o. v októbri minulého roka ukázali, že projekt regulovaného státia v centrálnej mestskej parkovacej zóne (CMPZ) je opodstatnený. UNIPA zverejnila výsledky prieskumu tento týždeň na webovej stránke parkovanieprievidza.sk.
Výsledky prieskumu ukázali splnenie vopred stanovených cieľov a hlavne opodstatnenosť zavedenia projektu. "Zavedenie regulovaného státia v CMPZ podľa záverov prieskumu vyriešilo parkovanie v centre mesta počas pracovných dní v čase od 7.00 do 16.00 h, obmedzilo dlhodobé parkovanie, zefektívnilo existujúce parkovacie miesta, ochránilo, respektíve zabezpečilo parkovanie pre rezidentov, zabezpečilo segregáciu dopravného priestoru, odstránilo živelné parkovanie a zvýšil sa dopyt po mestskej hromadnej doprave. Podľa informácií Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Prievidza a. s., prievidzská SAD zaznamenala nárast nastupujúcich na zástavkách v CMPZ o 7 percent, čo predstavuje nárast o 227 cestujúcich za deň," uvádza sa v prieskume zverejnenom na stránke.
Prieskum a jeho výsledky prezentovali zástupcovia spoločnosti UNIPA, s. r. o. aj na stretnutí s poslancami 16. januára. "Výsledky prieskumu by mali okrem iného slúžiť ako podklad príslušným orgánom mesta pri tvorbe parkovacej politiky mesta, pri zefektívnení prevádzky CMPZ, a rovnako aj pri vzniku nových parkovacích miest," uviedol dnes hovorca mesta Prievidza Michal Ďureje.
Podľa slov hovorcu mesta, u samospráv, ktoré prevádzkujú parkovací systém s regulovaným státím, je podobný prieskum skôr ojedinelý. "Mestá zväčša nezískavajú podrobné informácie o tom, čo zmena parkovacieho systému priniesla," uzavrel Ďureje.
Projekt regulácie statickej dopravy v CMPZ zaviedla mestská spoločnosť UNIPA s. r. o. na základe poverenia mesta Prievidza 1. júla 2012. Dôvodmi zavedenia projektu boli nedostatok parkovacích miest, neriešenie statickej dopravy pri nehnuteľnostiach zo strany majiteľov prevádzok, znížená návštevnosť centra mesta, ktoré strácalo svoju spoločenskú a obchodnú funkciu, preferovanie individuálnej dopravy namiesto mestskej hromadnej dopravy zo strany obyvateľov mesta a nárast počtu vozidiel v okrese o 60 percent.