Bratislava 4. marca 2019 (HSP/Foto:SITA-Braňo Bibel)
To, čo sa v týchto dňoch na Slovensku rozohral, sa nedá nazvať inak ako gigantickou manipuláciou, aká tu v histórii samostatnej SR hádam ešte ani nebola. Kľudne môžeme povedať, že v posledných dňoch dochádza k marketingovému vymývaniu mozgov väčšinovej slovenskej spoločnosti platenému z financií liberálnej, mediálnej a digitálnej oligarchie
Ako inak by sa totiž dalo nazvať neustále pretláčanie Zuzany Čaputovej do popredia a najmä posledné prieskumy verejnej mienky, ktoré z tejto ultraliberálky a dlhoročnej členky mimovládky platenej aj z peňazí Sorosovej OSF Via Iuris urobili favoritku tohtoročných prezidentských volieb? Dané agentúry totiž za posledný mesiac urobili z neznámej ženy s ledva 9% podporou favoritku volieb s dokonca viac ako 50% podporou.
Kým ešte koncom januára mala Čaputová v prieskume len 9%, v polovici februára si za 5100 eur zaplatila u agentúry AKO prieskum, v ktorom jej odrazu podpora raketovo stúpla na 15%. A to stále nič nebolo, nasledujúci týždeň predbehla aj jej spolukandidáta zo SaS, ktorý sa nakoniec aj v jej prospech vzdal, Mistríka a získala podľa agentúry MVK viac ako 19%, čo už ale o pár dní nato tiež nebola pravda a podľa agentúry AKO získala 28%. No v posledný februárový deň už neplatilo ani to a Čaputová mala podľa FOCUS-u už 45%, čo v posledný deň, kedy bolo podľa zákona dovolené vykonávať prieskumy verejnej mienky, zaklincovala agentúra AKO, u ktorej si Čaputová predtým prieskum zaplatila, ktorá jej dala až 53% preferencie.
Najlepšie na tom však je, že v ten istý deň robila podobný prieskum aj agentúra Phoenix research, ktorá jej namerala len 18,5%, čím obsadila druhú priečku za Šefčovičom. Preferencie ultraliberálky z antinárodného Progresívneho Slovenska Čaputovej teda u podobných agentúr nielenže nekorešpondujú s toleranciou nejakej malej odchýlky a niekedy sa od seba líšia desiatkami percent, ale najmä majú v intervale pár dní raketový vzostup, čo je veľmi podozrivé. Nie je totiž možné, aby za pár dní niekto vyletel z 19% na 53%, a to ani po odstúpení niektorého z proti či spolukandidátov. To dáva zdravý rozum, logika a matematika.
A preto sa tu môžeme na rovinu baviť o gigantických manipuláciách verejnej mienky, ktoré nemajú v histórii SR obdoby. A to až takých, že skutočne začínajú hraničiť s trestným činom podvodu a zámerného marenia spravodlivej demokratickej súťaže pri voľbách. Po tomto je vážne načase, aby sa politici a úrady začali konečne zaoberať tým, ako dostať tieto v podstate nikým nekontrolované agentúry pod kontrolu a dohľad, pretože ako sami môžete vidieť, také postavenie, aké majú v súčasnej spoločnosti, nemajú azda žiadne iné organizácie. A najväčšia nehoráznosť na tom je, že prieskum si môže kúpiť hocikto, čo je samo o sebe podozrivé, pretože to, že sa niekde pohybujú veľké peniaze dáva priestor pre manipulácie, resp. ovplyvnenie prieskumu v požadovaný výsledok. Formulácia otázok, prieskumná vzorka ľudí, čas, miesto a iné okolnosti sa tomu totiž dajú podľa správnej výšky finančných prostriedkov krásne prispôsobiť.
A preto je potrebné skutočne nebrať tieto posledné manipulačné prezidentské prieskumy vážne a voliť na základe srdca a rozumu. Voliť kandidátov, ktorým naozaj záleží na Slovensku, slovenskom národe a tradičných kresťanských, rodinných, morálnych a etických hodnotách, ktoré roky našu spoločnosť tvoria a charakterizujú. V nastávajúcich voľbách je nesmierne dôležité zvoliť si za prezidenta pronárodného kandidáta, ktorý bude skutočne naplno chrániť suverenitu Slovenska a ktorému naozaj záleží na zachovaní súčasnej podoby slovenskej spoločnosti. A tým žiadny liberál, „slniečkár“ či eurohujer nie je a nikdy nebude.
Martin Bago