Trenčín 3. apríla 2020 (SITA/HSP/Foto:TASR-Radovan Stoklasa)
Väčšine podnikateľov doručí mesto Trenčín rozhodnutie o vyrubení dane z nehnuteľnosti a poplatku za komunálny odpad elektronicky. Vzhľadom na mimoriadnu situáciu bude podľa hovorkyne mesta Trenčín Eriky Ságovej súčasťou zásielky aj sprievodný list, v ktorom budú uvedené nové termíny splátok dane z nehnuteľnosti. O spôsobe doručovania daňových výmerov fyzickým osobám rozhodne trenčianska samospráva v najbližších dňoch
Pri doručovaní rozhodnutí o vyrubení miestnej dane a poplatku za komunálny odpad využijú v Trenčíne to, že väčšina podnikateľov má zriadenú a aktívnu elektronickú schránku. “Podnikateľom, ktorí nemajú aktívnu elektronickú schránku, doručí mesto rozhodnutia e-mailom, no ak ju nebude mať k dispozícií, doručí rozhodnutia ako doporučené listy do schránok, bez prevzatia prijímateľom. Za deň doručenia sa bude považovať deň vhodenia zásielky do schránky. V individuálnych prípadoch sa môže stať, že zásielka bude uložená v poštovom priečinku,” uviedla Ságová.
Vzhľadom k mimoriadnej situácii zašle mesto všetkým podnikateľom sprievodný list, v ktorom budú uvedené nové termíny splátok dane z nehnuteľnosti i kontakt pre riešenie problémov vyplývajúcich z daňového konania. “V tomto období sú podnikatelia v mimoriadne ťažkej a náročnej situácii. Preto im mesto umožní rozdeliť úhradu dane z nehnuteľnosti, ktorá predstavuje najväčšiu záťaž z titulu miestnych daní, až na štyri splátky a oddiali jej splatnosť,” upresnila trenčianska hovorkyňa.
Podľa Ságovej radnica aktuálne sleduje vývoj mimoriadnej situácie na Slovensku a v krátkom čase rozhodne, kedy a akým spôsobom bude v tomto roku doručovať rozhodnutia dane z nehnuteľnosti a poplatku za komunálne odpady občanom.