Bratislava 31. októbra 2020 (SITA/HSP/Foto:TASR-Erika Ďurčová)
Pracoviská Ministerstva vnútra SR (MV SR) budú od pondelka 2. novembra opäť prístupné verejnosti. Vstup na klientske centrá, oddelenia dokladov a ďalšie pracoviská však umožní len osobám, ktoré sa preukážu potvrdením o negatívnom teste na ochorenie COVID-19 vykonanom najskôr od 29. októbra. Rovnako aj osobám, na ktoré sa vzťahuje výnimka z uznesenia o zákaze vychádzania počas núdzového stavu
Vstup na základe výnimky je však potrebné preukázať príslušným dokladom. V tlačovej správe o tom informovala Barbara Túrosová z Tlačového odboru Kancelárie ministra vnútra.
Dopravné inšpektoráty
Ako ďalej priblížila, dopravné inšpektoráty budú vykonávať všetky evidenčné úkony, prednostne u žiadateľov objednaných na konkrétny termín elektronicky. U ostatných podľa poradia určeného vyvolávacím systémom. Vyhotovené osvedčenia o evidencii vozidla (malý technický preukaz) sa počas núdzového stavu naďalej nebudú doručovať na oddelenia dokladov, ale na adresu žiadateľa.
Vodičské preukazy a cestovné pasy sa budú vydávať bez obmedzení. „V agende občianskych preukazov sa počas núdzového stavu na oddeleniach dokladov nevydávajú certifikáty pre elektronický podpis. Na tento účel je pre držiteľov aktivovaných elektronických občianskych preukazov k dispozícii bezplatná e-služba,“ spresnila Túrosová.
Úsek zbraní a streliva
Na úseku zbraní a streliva polícia nebude prijímať žiadosti o úkony, pri ktorých počas krízovej situácie neplynú, respektíve sa predlžujú lehoty. V ostatných prípadoch bude akceptovať telefonické alebo e-mailové oznámenie žiadateľa. Nakoľko od nedele 1. novembra začína ďalšie okolo zbraňovej amnestie, každý občan môže za dodržania prísnych hygienických opatrení odovzdať do úschovy zbraň na ktoromkoľvek útvare policajného zboru.
„Upozorňujeme, že počas núdzového stavu neplatia lehoty platnosti uvedené na dokladoch (s výnimkou cestovných pasov), ktorá sa automaticky predlžuje až do uplynutia štyroch mesiacov po skončení núdzového stavu, výnimočného stavu, alebo mimoriadnej situácie vyhlásenej v súvislosti s pandémiou COVID-19,“ pripomenula Túrosová.
Okresné úrady
Zároveň okresné úrady budú v plnom rozsahu zabezpečovať agendy na úseku overovania listín a osvedčovania podpisov, živnostenského podnikania, cestnej dopravy a pozemných komunikácií, katastra nehnuteľností, životného prostredia, poľnohospodárstva, lesného hospodárstva, poľovníctva a pozemkových úprav. K dispozícii budú aj podateľne okresných a klientskych centier.
Ministerstvo vnútra občanov vyzýva, aby prednostne využívali telefonickú, elektronickú či písomnú komunikáciu. Kkaždý návštevník je povinný rešpektovať pokyny a dodržiavať hygienické opatrenia.