Brusel 15. decembra 2015 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Kevin Hagen)
Výrazné zníženie zaznamenala predovšetkým kmeňová značka automobilky
Volkswagen stráca z dôvodu emisného škandálu podiely na európskom trhu. Informovala o tom agentúra DPA. V novembri pripadala na vozidlá koncernu z celkového počtu registrácií nových áut v EÚ menej než štvrtina, vyplýva zo správy zväzu európskych výrobcov áut ACEA. Trhový podiel Volkswagenu klesol v medziročnom porovnaní o 2,3 percentuálneho bodu na 24,3 %.
Výrazné zníženie trhového podielu zaznamenala predovšetkým kmeňová značka VW. Klesli však aj podiely značiek Audi, Škoda a Seat. Stabilný podiel si udržala len značka Porsche. Volkswagen v polovici septembra priznal, že s pomocou nelegálneho softvéru manipuloval s emisiami oxidu dusíka. Predaj koncernu v EÚ sa v novembri síce medziročne zvýšil o 4,1 % na 263.797 vozidiel, ale odbyt konkurencie rástol rýchlejšie. Celkový počet registrácií nových áut v EÚ dosiahol podľa ACEA v novembri takmer 1,1 milióna, čo je o 13,7 % viac ako v rovnakom mesiaci vlani.