Bratislava 30. januára 2015 (TASR/HSP)
Projekt odštartovali Košice, Bratislava, Banská Bystrica, Trnava a Nitra
Slováci by už čoskoro mali dostať balíky ponúk, ako môžu tráviť víkendové pobyty doma. Motivovať k častejšiemu a dlhšiemu cestovaniu po Slovensku ich má kampaň “Víkend v meste”, ktorú v tomto roku odštartovala pätica miest: Košice, Bratislava, Trnava, Nitra a Banská Štiavnica. Prezentácie zaujímavých lokalít a podujatí ponúkli dnes v Bratislave zástupcovia mestských turistických centier pri príležitosti konania sa veľtrhu cestovného ruchu ITF Slovakiatour 2015. Prieskum, ktorý robila agentúra TNS, totiž ukázal, že viac ako polovica, až 75 % Slovákov, cestovala po Slovensku, 79 % si mohlo dovoliť aj zahraničné pobyty a 18 % cestovalo výlučne doma.
“Priaznivý pomer treba využiť a získať pre domácu turistiku ešte viac domácich turistov,” povedala TASR Andrea Dávidová z agentúry TNS. Z prieskumu, ktorý agentúra realizovala vo februári 2014 na vzorke 525 respondentov vo veku 18 až 65 rokov, vyplynulo, že ak sa domáci rozhodnú cestovať po Slovensku, tak uprednostňujú kratšie dovolenky vo forme predĺžených víkendov a pobytov spojených s wellnessom a akvaparkom. “Viac ako 55 % opýtaných preferuje kratšie víkendové pobyty alebo predĺžené víkendy. Za štvordňové sú ochotní zaplatiť okolo 200 eur a za päť- až šesťdňové okolo 270 eur. Za rýchle víkendové, spojené s prehliadkou mesta okolo 100 až 110 eur,” vyčíslila Dávidová. Pri dlhších pobytoch prevažuje záujem o penzióny, pri víkendoch o hotely s nadštandardným vybavením.
“Potenciál podľa prieskumov agentúry je solídny. Treba ho teraz len využiť a ľuďom doručiť ponuku. Musíme vychádzať z toho, že spotrebitelia sú, nazvime to, leniví. Musíme im doručiť balík s jasnou cenou. Preto pripravujeme aj spoločný portál. Začali sme pripravovať koncept, aby sme v relatívne krátkom čase vedeli povedať domácemu zákazníkovi – toto sú ponuky víkendov v slovenských mestách. Vychádzame z faktu, že v prvom rade nám ide o využitie tej časti týždňa, ktorá je najlogickejšia,” povedal pre TASR Martin Horváth z bratislavskej TouristBoard. Iniciatíva je otvorená aj pre ďalšie mestá a v súčasnosti vedie rokovania so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch, pričom jej ambíciou je ísť ďalej a osloviť postupne aj ďalšie európske mestá.
mž