Prievidza 3. januára (TASR) – Nová mobilná aplikácia Odkazprestarostu slúži na nahlasovanie podnetov v okolí obyvateľov miest a obcí priamo z telefónu. Riešenie vybavenia podnetov je možné sledovať prostredníctvom webového portálu aj mobilného telefónu.
Nezisková organizácia Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť – SGI, ktorá prevádzkuje portál Odkaz pre starostu, prináša aplikáciu pre mobilné telefóny s operačným systémom Android. Aplikácia je určená pre mobilné zariadenia s operačným systémom Google Android 2.1 a vyšším. V Google Play je dostupná bezplatne. Odkazprestarostu.sk avizuje, že čoskoro plánuje vydať aj aplikáciu pre zariadenia s operačným systémom iOS.
Nahlásenie podnetu je s novou aplikáciou ešte jednoduchšie. Pomocou nej je možné nahlásiť podnet priamo z telefónu v teréne. Používateľ si tiež môže zobraziť na mape podnety v okolí zariadenia, zobraziť podnety, ktoré používateľ sám nahlásil, alebo zobraziť na mape všetky zaznamenané podnety.
Odkazprestarostu.sk sa stal v októbri novým prostriedkom na komunikáciu obyvateľov Prievidze so svojím mestom. "Portál prevádzkovaný mimovládnou organizáciou Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť – SGI, je jednoduchým a účinným nástrojom, prostredníctvom ktorého môžu občania nahlasovať samospráve každodenné problémy vo svojom okolí. Výhodou tohto spôsobu komunikácie je príležitosť vyjadriť mieru spokojnosti s riešením podnetov zo strany mesta," uviedol hovorca mesta Michal Ďureje.
Prievidzská samospráva vďaka webovému portálu vyriešila už 21 podnetov od svojich občanov. Podnety sa týkali poškodených schodov, výtlkov na ceste, devastácie budovy školy na ulici Sama Chalupku, nefunkčného osvetlenia na autobusovej stanici i nelegálnych skládok na území Prievidze.