Štokholm 30. januára (TASR) – Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal vo 4. štvrťroku finančného roka 2011/2012 slabšie ako očakávané výsledky. Na príčine boli vyššie náklady na posilnenie konkurencieschopnosti reťazca, ktorý má v Európe silného rivala, španielsku spoločnosť Inditex. Aj silná švédska koruna skresala príjmy H&M zo zahraničia. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.
Čistý zisk druhého najväčšieho maloobchodného predajcu odevov v Európe od septembra do konca novembra 2012 klesol medziročne na 5,28 miliardy švédskych korún (609,63 milióna eur) z 5,35 miliardy SEK.
Zisk H&M pred zdanením sa v poslednom kvartáli minulého obchodného roka znížil na 6,6 miliardy SEK zo 6,8 miliardy SEK v období september – november 2011. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, pritom odhadovali, že bude stagnovať. Tržby spoločnosti v poslednom štvrťroku vzrástli o 5 % na 37,9 miliardy SEK a po vylúčení dane z pridanej hodnoty (DPH) dosiahli 32,5 miliardy SEK.
Švédsky reťazec, ktorý má svoje prevádzky aj na Slovensku, otvoril vlani 304 nových obchodov a na konci novembra prevádzkoval na celom svete zhruba 2800 obchodov, v ktorých zamestnáva približne 104.000 ľudí. Tento rok k nim plánuje pridať ďalších 325 predajní.
Podľa generálneho riaditeľa H&M Karla-Johana Perssona ide o dlhodobé investície, ktoré viedli k zvýšeniu nákladov a zatiaľ nepriniesli väčšie zisky. Napriek tomu sa vedenie spoločnosti domnieva, že ďalšia expanzia je nevyhnutná a rozumná a že posilnenie pozície H&M vo svete sa neskôr odrazí aj na hospodárskych výsledkoch.
Za celý obchodný rok (od 1. decembra 2011 do 30. novembra 2012) čistý zisk H&M vzrástol o 7 % na 16,8 miliardy SEK a tržby bez DPH sa zvýšili medziročne o 10 % na 120,7 miliardy SEK.
(1 EUR = 8,6110 SEK)