Londýn 5. júna (TASR) – Britská maloobchodná sieť Tesco oznámila za 1. kvartál svojho obchodného roka 2013/2014 pokles tržieb vo svete, pričom na kľúčovom britskom trhu oznámila výraznejší pokles než očakávali analytici. To signalizuje, že spoločnosť bude mať čo robiť, aby oživila tržby na domácom trhu, na ktorý sa chce v budúcnosti viac sústrediť. Dôvodom je najmä vysoká konkurencia zo strany diskontných sietí, ale aj obchodov s lákavejšou ponukou. Informovali o tom agentúra Bloomberg, server BBC a denník Telegraph.
Tržby v britských obchodoch otvorených viac než rok bez započítania pohonných látok a dane z pridanej hodnoty klesli za 13 týždňov do 25. mája o 1 %. Na porovnanie, v predchádzajúcom kvartáli zaznamenala najväčšia maloobchodná sieť v Británii rast o 0,5 %. Analytici oslovení agentúrou Bloomberg predpokladali pokles, no len o 0,7 %. Dôvodom je najmä vysoká konkurencia zo strany diskontných sietí, ale aj obchodov s lákavejšou ponukou ako Waitrose. Ako dodal výkonný riaditeľ spoločnosti Philip Clarke, klesol aj dopyt po nepotravinových produktoch siete a svoje zohrala aj kauza "konské mäso," ktorá znížila záujem o mrazené produkty.
Ešte výraznejšie než v Británii klesli tržby maloobchodného gigantu v Ázii a Európe. Na ázijskom trhu sa tržby v 1. kvartáli znížili o 3,8 % a v Európe zhruba o 5,5 %. Čo sa týka jednotlivých krajín, najväčší prepad tržieb zaznamenala spoločnosť v Turecku, a to o 15,5 %.