New York 8. februára (TASR) – Americký reťazec s rýchlym občerstvením McDonald’s zaznamenal v prvom mesiaci tohto roka pokles predaja a výraznejší, ako odhadovali experti z Wall Street. Spotrebitelia vo vyspelých štátoch si totiž aj naďalej strážia výdavky pre neisté vyhliadky svojich ekonomík, ktorým analytici predpovedajú v tomto roku len mierny rast, či v horšom prípade pokračovanie recesie. Informovala o tom agentúra Reuters.
Globálne tržby najväčšej siete rýchleho občerstvenia v januári klesli medziročne o 1,9 %, zatiaľ čo analytici očakávali, že sa znížia o 1,1 %.
Tržby McDonald’s na domácom, americkom trhu v prevádzkach otvorených viac ako rok však v januári vzrástli o 0,9 %, vďaka vyváženej ponuke tradičných aj nových jedál.
V európskej sieti ale McDonald’s zaznamenal v januári zníženie dopytu, a to medziročne o 2,1 %. Na príčine sú slabé tržby reťazca v Nemecku a Francúzsku, ktoré neprevážili ani dobré výsledky v Británii a Rusku. McDonald’s sa snaží prilákať v Európe širší okruh zákazníkov na kvalitnejšiu a sezónnu ponuku.
Tržby americkej siete v ázijsko-tichomorskom regióne, na Blízkom východe a v Afrike v prvom mesiaci 2013 tiež klesli, o 9,5 %. Na príčine je pretrvávajúci slabý odbyt v Japonsku, ale aj zníženie tržieb v Číne pre oslavy nového lunárneho roka. Tie sa začali už koncom januára, zatiaľ čo vlani pripadli až na február.