Štokholm 15. januára (TASR) – Švédsky predajca odevov Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v decembri už tretí pokles tržieb predajní otvorených prinajmenšom rok po sebe. Príčinou je nízka spotrebiteľská dôvera v Európe, informovala agentúra Reuters.
Druhý najväčší svetový malopredajca odevov po španielskej spoločnosti Inditex vlastniacej značku Zara má veľkú časť svojich operácií v Európe, ktorú sužuje dlhová kríza a vysoká nezamestnanosť. Tržby predajní otvorených prinajmenšom rok v decembri 2012 medziročne klesli o 2 %, pričom analytici, oslovení agentúrou Reuters, očakávali zníženie až o 4 %.
Celkové tržby, vrátane nových predajní otvorených v priebehu uplynulého roka, vzrástli o 8 %, pričom analytici prognózovali ich zvýšenie len o 5 %.
Informovala o tom agentúra Reuters.