Londýn 10. januára (TASR) – Britský maloobchodný reťazec Tesco zaznamenal počas vianočnej nákupnej sezóny najvýraznejší rast tržieb za uplynulé tri roky, za ktorý vďačí najmä zľavám a širšej ponuke potravín. Informovali o tom agentúry Reuters, RTTNews a Bloomberg.
Tržby tretej najväčšej maloobchodnej siete na svete na domácom britskom trhu bez započítania dane z pridanej hodnoty (DPH) a po vylúčení predaja palív sa za šesť týždňov do 5. januára sa zvýšili medziročne o 1,8 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, pritom odhadovali, že vzrastú o 0,5 až 1,5 %. Na porovnanie, v rovnakom období 2011 sa obrat Tesca na britskom trhu znížil o 2,3 %.
Obrat britského reťazca v zahraničí pri konštantnom menovom kurze v sledovanom období vzrástol o 3,4 %, a to vďaka ázijskej sieti predajní, kde stúpol o 8,1 %, a USA, kde sa zvýšil o 4,1 %, zatiaľ čo v Európe klesol o 2,4 %.