Bratislava 20. januára (TASR/HSP/Foto:TASR)
Mobily, pračky, ale aj lístky do kina či potraviny
Slováci nakupujúci na internete najčastejšie do svojich online nákupných košíkov vkladajú oblečenie, mobilné telefóny a knihy. Za nimi nasleduje biela technika a kozmetika s parfumami. Vyplýva to z prieskumu výskumnej agentúry NMS Market Research a portálu Heureka.sk.
Skúsenosti s nákupom oblečenia, obuvi a doplnkov malo vlani približne 39 % ľudí nakupujúcich v e-shopoch. Mobilné telefóny si minulý rok z internetového obchodu objednalo 28 % a knihy 26 % opýtaných spotrebiteľov.
Ženy a muži pritom obľubujú odlišné produktové kategórie. “Kým u žien vedie oblečenie, knihy, kozmetika, detský tovar a dovolenky, muži preferujú mobilné telefóny, oblečenie, auto doplnky, televízory a bielu techniku,” hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
“Zaujímavosťou sú napríklad lístky do kina a do divadla, ktoré nakupuje cez internet 16 % opýtaných. Skúsenosti s nákupom potravín majú 3 % respondentov,” doplnil projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth.
Hlavným motívom nákupu cez internet sú pre Slovákov nižšie ceny produktov v porovnaní s kamennými obchodmi. Nasleduje širšia ponuka kvalitnejších, v kamenných predajniach často nedostupných tovarov, úspora času, ako aj pohodlie nákupu.