Praha 21. decembra (TASR) – Ceny športových potrieb v Česku padajú. Môže za to jednak veľká konkurencia medzi predajcami, a tiež zákazníci, ktorí pre krízu viac zvažujú, čo si kúpia. Ďalšie zlacnenie by malo prísť po Vianociach, keď bude tlak na nízke ceny v ČR pokračovať. Na trh totiž prichádzajú noví hráči, píše na svojej internetovej stránke Mladá fronta Dnes.
Ani odchod rakúskeho športového reťazca Gigasport z českého trhu v tomto roku jeho konkurentom príliš nepomohol. Česká ekonomika sa zmieta v recesii a domácnosti šetria. Obchodníci tak musia na presýtenom trhu bojovať o zákazníka stále nižšími cenami.
"Konečné ceny pre spotrebiteľov sú z roka na rok nižšie, ceny Intersporte sú tiež nižšie ako v okolitých krajinách. Môžem hovoriť za Česko, Slovensko, Maďarsko a Rakúsko. Na českom trhu je cenový tlak najväčší," vyhlásil Vít Podešva, riaditeľ českej siete predajní Intersport.
A podobný trend potvrdzuje aj konkurenčný Hervis. "Napríklad v prípade bicyklov išli vstupné náklady na ich výrobu hore, ceny však rastú pomalšie. Všeobecne možno však povedať, že ceny športového vybavenia v Česku sú už dlhšiu dobu nižšie ako v Nemecku alebo Rakúsku," dodáva konateľ Luděk Semrád.
Podľa štatistík portálu AkcniCeny.cz, ktorý zľavové akcie sleduje, bola v novembri priemerná zľava v oblasti športového vybavenia 31,5 %. To síce nie je v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi vysoké číslo, z údajov je však zrejmé, že najväčšie zľavy prichádzajú až po Vianociach. Prvé týždne v januári sú totiž na rozdiel od iných odvetví pre predajcov športových potrieb mimoriadne dôležité. Hervis už napríklad avizoval až 70-% zľavy.
Na druhej stranu sú marže v odbore výrazne vyššie než napríklad v prípade potravín. Obchodníci tak majú dosť priestoru na zľavy. Aj faktor konkurencie, ktorý vyvíja tlak na ceny, stúpa. Na trh totiž prichádzajú noví hráči – internetoví predajcovia, u ktorých je možné nakúpiť výrazne lacnejšie.
12 bal ed