Abú Zabí 27. januára (TASR) – Holandská maloobchodná sieť SPAR International plánuje vstup na trh Blízkeho východu, kde by do konca roku 2015 chcela mať 30 obchodov. Povedal to dnes pre agentúru Reuters výkonný riaditeľ spoločnosti Gordon Campbell.
Spoločnosť, ktorá vo svete prevádzkuje vyše 12.000 obchodov, plánuje už v tomto roku otvoriť v Abú Zabí osem obchodov, ďalej dva v Katare a jeden v Libanone. Neskôr chce maloobchodný reťazec expandovať do ďalších oblastí Spojených arabských emirátov a svoje aktivity chce do troch rokov rozšíriť aj na trhy Ománu a Saudskej Arábie.
V Spojených arabských emirátoch už pôsobia niektoré zahraničné maloobchodné reťazce ako Carrefour a Géant. Na trhu pôsobí aj niekoľko domácich sietí ako napríklad Lulu, takže konkurencia je dosť vysoká. Podľa Campbella je však v krajine stále dosť priestoru na rast. Ako dodal, SPAR by sa chcel na trhu Blízkeho východu presadiť najmä malými obchodmi so zmiešaným tovarom a supermarketmi s rozlohou 1800 m2, na rozdiel od konkurencie, ktorá má v regióne najmä hypermarkety s rozlohou 10.000 m2.
Holandská spoločnosť predpokladá, že tento trh jej do piatich až 10 rokov vygeneruje tržby za vyše 1 miliardu USD (742,45 milióna eur). Za rok 2012 očakáva SPAR celosvetové tržby okolo 43 miliárd USD, čo by malo predstavovať oproti roku 2011 rast o 4,5 %.
(1 EUR = 1,3469 USD)