Londýn 21. mája (TASR) – Rastúci dopyt po luxusných produktoch v Číne a Hongkongu pomohol britskému módnemu domu Burberry dosiahnuť v uplynulom obchodnom roku zisk, ktorý prekonal odhady analytikov. Uviedla to dnes agentúra Bloomberg.
Burberry preto navrhol vyplatiť za obchodný rok 2012/2013, ktorý sa skončil 31. marca, dividendy vo výške 29 pencí na akciu, čo predstavuje medziročný nárast o 16 %.
Z hospodárskych výsledkov najväčšieho výrobcu luxusného módneho tovaru v Británii vyplýva, že za 12 mesiacov do konca marca 2013 sa jeho zisk po očistení od jednorazových položiek zvýšil medziročne o 14 % na 427,8 milióna libier (505,91 milióna eur). Na ilustráciu, analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, odhadovali, že v sledovanom období zarobí 417,5 milióna GBP.
Burberry rozširuje svoju maloobchodnú sieť a zvyšuje aj priemerné ceny, aby si udržal rast zisku. Poradenská spoločnosť Bain & Co. odhaduje, že svoj cieľ dosiahne skôr ako oveľa lacnejšie značky. Svedčí o tom stúpajúci dopyt po luxusných produktoch, zatiaľ čo obchody, ktoré sa zameriavajú na "bežných spotrebiteľov", zápasia s poklesom predaja. Dôvodmi sú stúpajúca nezamestnanosť a vládne úsporné opatrenia, ktoré nútia "bežné" domácnosti v Európe, aby si strážili výdavky.
Celkové tržby Burberry v uplynulom obchodnom roku sa zvýšili o 8 % na 2 miliardy GBP, a to najmä vďaka dvojcifernému rastu tržieb v Číne a Hongkongu a tiež solídnym výsledkom na americkom trhu.
Burberry odhaduje, že ázijské trhy mu aj v tomto obchodnom roku pomôžu dosiahnuť rast tržieb o 4 až 5 %.
(1 EUR = 0,84560 GBP)