“Dôvodom navýšenia ceny bol dodatočný archeologický prieskum, zmeny vyplývajúce z novej hlukovej štúdie a výskyt nových zosuvných území v trase diaľnice,” odôvodnila Žgravčáková.
Cestu buduje združenie firiem Doprastav a Strabag od konca roku 2011 a vodičom by ju mali diaľničiari odovzdať vo štvrtok 17. decembra. Výstavba diaľnice je financovaná z eurofondov a štátneho rozpočtu.
Úsek diaľnice medzi tunelom Branisko a Prešovom má odľahčiť od tranzitnej dopravy najmä obce Hendrichovce, Bertotovce a Chminianska Nová Ves, ktorými v súčasnosti denne prechádza približne 14.000 áut.
Diaľničný úsek sprístupnili dnes
Hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková informovala, že v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy I/18 ušetria motoristi cestou po novej diaľnici päť minút. Trvanie jazdy z Bratislavy do Prešova po D1 sa vďaka novovybudovaným úsekom – diaľničný obchvat Martina a Levoče s tunelom Šibenik, skráti až o 30 minút.
Nový diaľničný úsek je dlhý 11.220 metrov, jeho súčasťou je 15 mostov. Odkloní všetku tranzitnú dopravu z cesty I/18, ktorá prechádza stredom piatich obcí Fričovce, Bertotovce, Hendrichovce, Chmiňany, Chminianska Nová Ves a Svinia. Úsek diaľnice sa začína v križovatke Fričovce a končí v križovatke Svinia, kde sa napája na úsek D1 Svinia – Prešov, západ. Investícia bola financovaná z fondov EÚ a štátneho rozpočtu. Zhotoviteľom je združenie firiem Doprastav, a. s., a Strabag, s. r. o. Diaľničný úsek sprístupnili dnes.