Inscenácia originálnym jazykom odpovie na viacero osobných, hlbokých otázok a prinesie pútavý príbeh o kliatbe, slzách, chladnom srdci, o troch hádankách, ktoré znamenajú život alebo smrť, ale najmä o láske, pre ktorú sa oplatí žiť aj zomrieť. „Je to rozprávka s rôznymi, aj vtipnými záležitosťami, ale v strede tohto deja je jedna žena, ktorá má pre negatívny príbeh vlastnej matky predurčený svoj vlastný život a to, ako má žiť, čo si má myslieť o láske, o mužoch, o tom, či môže a vie ľúbiť. V príbehu vlastne vidíme jedného osamelého človeka. A potom je tam druhá žena, Ryu, ktorá je taká zaľúbená do Calafa, že zanechá svoju osobnosť. A je tam Calaf, ktorý sa nezaľúbi do Ryu, ale do Turandot a tá vôbec nevie, či vlastne chce vo svojom živote lásku. Sú tam komplikované vzťahy. A sú tam potom postavy, ktoré robia naprieky a ktoré hrajú nejakú absurditu alebo sú celé napísané absurdne. No myslím, že v základe je ale ten príbeh braný vážne a ja dúfam, že sa nám z toho podarilo vyťažiť niečo také, čo bude mať ozajstnú výpovednú hodnotu,“ povedal počas stretnutia s médiami Alföldi.
Perzskú legendu po prvý raz spracoval taliansky dramatik Carlo Gozzi, ktorý jej dal podobu čínskej rozprávky. O dve storočia neskôr príbeh pretavil do nesmrteľnej opery Giacomo Puccini. Súčasnú muzikálovú podobu dali príbehu kórejskí tvorcovia – autorka hudby Jang Soyeong a libretista Lee Haeje. V slovenskej úprave muzikálu sa v úlohe Turandot predstavia Miroslava Drínová a Lenka Fecková, Calafa stvárnia Peter Makranský a Patrik Vyskočil, Ryu Romana Dang Van a Lenka Machciníková, Altia si zahrá Róbert Halák, ktorý bude alternovať so Stanom Králom a Loring, matku Turandot, stvárnia Karin Olasová a Sisa Sklovská. „Postava Turandot je na prvý pohľad veľmi krutá a to, čo nás na nej najviac zaujíma a snažíme sa zistiť, je prečo je taká… Ja si myslím, že sa tam odhalia veci, ktoré má v sebe každý jeden z nás. Z pocitu nespravodlivosti a vnútornej bolesti dokážeme byť veľmi, veľmi zlí,“ usúdila Fecková.
Dianie na javisku bude sprevádzať 11-členný orchester pod vedením Ľubomíra Dolného. O choreografiu predstavenia sa postaral Krisztián Gergye, scénu vytvorila Eszter Kálmán a kostýmy pre inscenáciu pripravil Martin Kotúček.
Podľa Alföldiho treba aj žáner ako muzikál brať celkom vážne. „Myslím si, že muzikál funguje len vtedy, keď sa s ním zaobchádza ako keby ste robili nejaké Shakespearovské dielo, keď pracujete na predstavení s tou záťažou… A na to potrebujete ľudí, ktorí naozaj veľa vecí vedia, vedia spievať, vedia tancovať a vedia existovať na javisku aj ako herci. Bolo príjemné sledovať, ako slovenskí umelci k tomuto dielu pristupovali. Tento muzikál je o srdcervúcich okamihoch a to, myslím, že bude viditeľné aj na predstavení. Dobre sa na nich všetkých pozerá, občas aj zabudnem, že mám s týmto dielom niečo spoločné,“ vyznal sa režisér.

























