Pred niekoľkými dňami bol vypracovaný návrh dohody o obmedzení globálneho otepľovania na menej ako dva stupne oproti predindustriálnej ére. To znamená, že má byť vypustených menej skleníkových plynov do ovzdušia.
Automobilový analytik Ferdinand Dudenhoeffer povedal o vplyve znižovania emisií na automobilky VW, Daimler a BMW: “Vyčistenie naftových emisií bude nákladnejšie po emisnom škandále koncernu VW, pretože požiadavky na ochranu životného prostredia sú práve kvôli incidentu prísnejšie. To platí najmä pre tzv Real Driving emisie (reálne emisie, ktoré vznikajú pri bežnej prevádzke automobilov, nie pri ich testovaní v ideálnych podmienkach, pozn. red.), ktoré budú v budúcnosti viac v centre pozornosti. To znamená, že s najväčšou pravdepodobnosťou budú automobilky na splnenie tohto emisného cieľa do roku 2022 produkovať už len elektromobily. Automobilka Tesla ukázala, že dokáže vyrobiť čisto elektrický pohon vhodný pre každodenné použitie. Som presvedčený, že je to príležitosť pre nemecký automobilový priemysel. “
Automobilky sa nemusia obávať negatívnych ekonomických dôsledkov. Dudenhoeffer: “Samozrejme sa môže stať, že sa automobilky budú sťažovať na prísny emisný cieľ. Avšak v konečnom dôsledku z toho budú profitovať, ak dokážu vymyslieť dobrú inováciu. Automobilka môže nakoniec so znižovaním emisií zarobiť. Inovácie v oblasti elektrických automobilov by zvýšili konkurencieschopnosť nemeckých automobiliek. To by viedlo k zaisteniu pozície nemeckého priemyslu.”