Nitra 17. decembra (TASR) – Súkromná spoločnosť nebude v Nitre stavať prístrešky na autobusových zastávkach. Rozhodli o tom mestskí poslanci, ktorým sa nepáčilo, že by spoločnosť euro AWK získala za 32 postavených prístreškov možnosť umiestniť na každej zmodernizovanej zastávke jednu vitrínu city-light za prenájom jedno euro za rok. Okrem toho by mohla na území Nitry postaviť za každý vybudovaný prístrešok ďalšiu vitrínu mimo zastávok za prenájom 66 eur na rok a jedno veľkoplošné reklamné zariadenie za prenájom 166 eur na rok. Euro AWK takto postavila už desiatky prístreškov. Ak by stavala ďalšie, mala by tak v Nitre právo na umiestnenie viac ako sto city-lightov a rovnaký počet bilboardov.
„Táto firma by tak získala monopol na reklamu v Nitre. Treba tiež pripomenúť, že nebola vyberaná žiadnou verejnou súťažou. Myslím, že suma, ktorú spoločnosť investuje do výstavby prístreškov nie je taká vysoká, aby ju mesto nevedelo nájsť vo svojom rozpočte,“ skonštatovala poslankyňa Renáta Kolenčíková. Súhlasí s ňou aj poslanec Milan Burda, podľa ktorého je ponuka súkromnej spoločnosti výhodná iba zdanlivo. „Neverím, že náklad 8.000 eur na vybudovanie prístrešku na zastávke je reálny. Nie je výhodné umožniť jednej firme ovládnuť polovicu reklamného priestoru v meste,“ zdôraznil. Mestskí poslanci napokon rozhodli, že mesto zmodernizuje autobusové zastávky za vlastné peniaze. Do výstavby 25 prístreškov investuje z rozpočtu 175.000 eur.
Spoločnosť euro AWK tvrdí, že s ponukou na spoluprácu ju oslovilo mesto. Podľa zástupkyne firmy Blanky Oravcovej spoločne hľadali konsenzus, aby magistrát dostal to čo chce a spoločnosť nešla do priveľkého rizika. „My sme zvažovali, či ísť opäť do takejto spolupráce, pretože v súčasnej situácii, kedy je podnikanie na reklamnom trhu veľmi tvrdé, by bola výstavba 32 prístreškov na zastávkach riziková investícia. Teší nás, že mesto našlo vlastné zdroje a nemusíme niesť tú ťarchu na našich pleciach. Pokiaľ ide o množstvo reklamy v uliciach, je to pravda, ale Nitra nie je zahltená našou reklamou. Počtom využívaných reklamných plôch na území mesta sme na poslednom mieste, takže určite v Nitre nemáme žiadny monopol“ skonštatovala Oravcová.