Bratislava 29. júla 2023 (HSP/Europeanconservative/Foto:Twitter)
Čestný predseda nemeckého združenia učiteľov varoval, že do škôl sa importuje antisemitizmus, a odporučil, aby tí, ktorí sú zodpovední za určovanie učebných osnov, posilnili “výchovu k hodnotám a demokracii”, píše Robert Semonsen pre The European Conservative
Po roku, v ktorom do Nemecka prišlo rekordných dva a pol milióna migrantov, a pri súčasných prognózach migrácie, podľa ktorých do konca roku 2023 príde ďalších 300 – 400 000 migrantov, poprední predstavitelia spoločnosti varovali, že trvalý prílev prisťahovalcov preťažil školský systém krajiny.
Jedným z týchto vedúcich predstaviteľov komunity je čestný predseda Nemeckého zväzu učiteľov Heinz-Peter Meidinger, ktorý varoval pred zhoršením úrovne vzdelávania v školách v dôsledku masovej migrácie.
“Od roku 2015 naše školy prijali približne trištvrte milióna ďalších detí utečencov – bez toho, aby boli k dispozícii potrební ďalší učitelia,” povedal Meidinge pre nemecký spravodajský portál BILD.
Obzvlášť postihnuté sú prvé generácie prisťahovalcov, tvrdí Meindinge. “V závislosti od spolkovej krajiny alebo testovanej oblasti často zaostávajú za očakávanou úrovňou učenia o tri štvrtiny školského roka až dva školské roky,” dodal s tým, že štúdia vykonaná na základných školách odhalila, že pokles úrovne študijných výsledkov je “podstatne väčší” u detí s migračným pôvodom.
Meindinge tiež zdôraznil niekoľko trendov – ktoré pravdepodobne považujú široké vrstvy spoločnosti za alarmujúce -, ktoré boli v nemeckých školách zaznamenané v poslednom desaťročí. Konštatuje, že v tomto období sa podiel žiakov štvrtých ročníkov s migračným pôvodom zvýšil z 24 % na 38 %, zatiaľ čo podiel žiakov, ktorí doma hovoria len po nemecky, “klesol z 84 % na 62 %”, čo je pre Nemcov veľmi nepriaznivá štatistika.
“Čoraz viac detí, ktoré nastúpia do školy, nemôže sledovať vyučovanie kvôli nedostatočným znalostiam nemeckého jazyka a zostávajú pozadu,” povedal a zdôraznil, že “v niektorých triedach až 90 % žiakov doma nehovorí po nemecky”.
Na nápravu tejto situácie je Meindingeho receptom “povinné jazykové testy pre všetky štvorročné deti bez výnimky”. Tvrdí, že “vyučovanie cudzích jazykov na základných školách by sa malo zrušiť” a že malé deti, ktoré “začínajú chodiť do školy, by mali rozumieť a hovoriť po nemecky”.
Na záver čestný šéf združenia učiteľov varoval, že do škôl sa importuje antisemitizmus, a odporučil, aby tí, ktorí sú zodpovední za určovanie učebných osnov, posilnili “výchovu k hodnotám a demokracii”. Antisemitizmus je však elementárnou výbavou detí z moslimských rodín, ktoré tvoria drvivú väčšinu nových obyvateľov Nemecka. Moslimovia nasávajú nenávisť voči Židom takpovediac s materským mliekom a výchova k zápdným “hodnotám” medzi moslimami takmer iste nezarezonuje. Moslimovia totiž “hodnoty”, ktoré sa momentálne na Západe presadzujú, za hodnoty nepokladajú.
Odborníci na migráciu a výskumníci varujú aj pred škodlivými účinkami masovej migrácie na nemeckú spoločnosť.
“Pokiaľ ide o prisťahovalectvo, Nemecko smeruje k stavu jasného preťaženia. Pri takomto príleve nemožno očakávať úspešnú integráciu,” uviedol pre nemeckú tlač Dr. Stefan Luft, významný výskumník, ktorý vyučuje na Brémskej univerzite.
“Nízka alebo nedostatočná kvalifikácia uchádzačov vedie k trvalej nezamestnateľnosti na trhu práce. Budú vznikať ďalšie etnické kolónie a tie existujúce sa budú naďalej zväčšovať,” dodal.
Expert CDU na vnútro Alexander Throm súhlasí s hodnotením Dr. Lufta a označil súčasnú situáciu za “skutočnú výzvu”, ktorá “obsahuje sociálne bomby”.