Česká republika 26. júla 2016 (HSP/Foto:Facebook)
Poisťovňa Kooperativa pôsobiaca v Českej republike protestuje proti tomu, že na sociálnych sieťach sa objavila jej pozmenená reklama. Namiesto pôvodného sloganu „Nelovte počas jazdy pokémonov“ začal po sociálnej sieti kolovať obrázok s nápisom „Nelovte pokémonov, ale moslimov“, zverejnil server iHNED.cz.
Druhá najväčšia poisťovňa na českom trhu, Kooperativa, ostro protestuje proti zneužitiu svojho najnovšieho reklamného sloganu.
Poisťovňa vyvesila v reakcii na súčasnú popularitu aplikácie Pokémon Go! na diaľnici na pražskom Chodove reklamu so sloganom „Nelovte počas jazdy pokémonov“. Avšak vzápätí začal na sociálnych sieťach kolovať obrázok reklamy s pozmeneným protiislamským sloganom „Nelovte pokémonov, lovte moslimov“.
Obrázok začali zdieľať desiatky ľudí. Objavili sa napríklad aj na facebookovej stránke Bloku proti islamizácii s komentárom „Kooperativa je zrejme slušný oddiel…“.
Poisťovňa ihneď zareagovala a vyzvala k stiahnutiu uvedeného obrázka. Na facebookovom profile Bloku proti islamizácii uviedla nasledovné: „Kooperativa je slušná spoločnosť … Preto vás žiadame o zmazanie tohto príspevku. Urážlivý výrok ste spojili s našou značkou. Vaše konanie považujeme za protiprávne. V prípade, že nedôjde k zmazaniu príspevku do pondelka 25. 7. 2016, budeme sa brániť právnou cestou.“ Hovorca Kooperativy Milan Káňa uviedol, že fotografia bola z facebookoveho profilu bloku stiahnutá, ale teraz sa tam opäť nachádza.
Kooperativa je zřejmě slušnej oddíl…
Posted by Blok proti islamizaci on 21. júl 2016
Autorom fotomontáže je Martin “Brooch” Brož. Uviedol, že ide len o parafrázu na reklamnú kampaň spoločnosti Kooperatíva, ktorá vo svojej reklame tiež len využila motív pokémonov. Dodal tiež, že vlastne sama zneužila nápad niekoho iného. Upresnil, že spojil dve témy o ktorých sa aktuálne diskutuje najviac.
Zákroku poisťovne sa podľa vlastných slov nebojí. Pôvodný obrázok už z internetu stiahol. Svoj účel podľa neho splnil, pretože sa šíri sám. Zároveň si myslí, že tým, že to Kooperatíva rieši, šíreniu ešte viac pomáha.
Podľa informácií českého portálu Hospodárskych novín spoločnosť Kooperativa bude aj naďalej sledovať, či sa obrázok s pozmenenou reklamou neobjaví. Pokiaľ áno, opäť zasiahne. Poisťovňa zároveň zisťuje, či reklama spôsobila nejakú škodu. Hovorca Káňa upresnil, že v prípade škody bude Kooperativa žiadať finančnú satisfakciu.