Celkovo cez internet viac nakupujú ženy ako muži, mladí ľudia do 29 rokov, vysokoškolsky vzdelaní a obyvatelia veľkých miest. Aj na tieto skutočnosti poukázal prieskum Shopping Monitor Slovakia 2014/2015, ktorý monitoruje nákupné správanie a spotrebiteľské preferencie domácností na Slovensku.
Nakupovanie potravín a drogériového tovaru cez internet však zatiaľ na Slovensku veľmi rozšírené nie je. Túto možnosť pozná približne 40 % kupujúcich, ale iba 8,5 % z nich už online nákup potravín niekedy využilo. V porovnaní s minulým rokom však ide o dvojnásobný nárast podielu zákazníkov, ktorí vyskúšali uvedenú formu nákupu potravín a drogériového tovaru. “Hlavnými dôvodmi na online nákupy potravín a drogériového tovaru sú pre zákazníkov pohodlnosť, jednoduchosť nákupu a šetrenie času,” uviedla Barbora Hrapková Šlosárová z GfK Slovakia.
Nakupovanie potravín na základe letákových akcií je dlhodobo obľúbené. Až jedna štvrtina spotrebiteľov sa vyjadrila, že nakupuje potraviny a drogériový tovar na základe letákových akcií. Oproti minulým rokom kontinuálne klesá podiel spotrebiteľov, ktorí letáky nedostávajú. V porovnaní s minulým rokom bol zaznamenaný mierny nárast podielu využívania vernostných programov v predajniach, lojalitné karty využívajú viac ako dve tretiny spotrebiteľov.
Približne 15 % Slovákov chodí nakupovať do zahraničia. Najčastejšími destináciami na zahraničné nákupy potravín a drogériového tovaru sú pre nich Poľsko a Maďarsko, ktoré za uplynulý rok predbehlo Rakúsko. Spomedzi tých, ktorí chodia na nákupy do zahraničia, vyše polovica nakupuje v Poľsku, a to hlavne pre nižšie ceny. Takmer jedna pätina nakupuje v zahraničí z dôvodu lepšej kvality tovaru, najmä v Rakúsku.
mž