Prekvapením bolo, že Shelley závod na okruhu bolo o 0,4 sekundy v cieli skôr ako jeho súper, čím vyhralo prvýkrát na pretekárskej dráhe autonómne vozidlo pred autom riadeným človekom.
Už v roku 2012 Shelley dokázalo na rovinkách pretekárskej dráhy v Sacramente dosiahnuť maximálnu rýchlosť okolo 190 kilometrov za hodinu.
Pri vývoji autonómneho vozidla zodpovední inžinieri k jeho navigácii využívajú aj meranie mozgovej aktivity profesionálnych pretekárov. Meranie ich priviedlo k poznaniu , že profesionální závodný jazdci sa vo vypätých situáciach spoliehajú viac na inštinkt a subjektívny pocit z jazdy. Kedy tieto automobily úplne predbehnú profesionálnych pretekárov zatiaľ nie je jasné, ale prevratný vývoj v oblasti autonómnych vozidiel ukazuje, že je to len otázkou času a potom sa môže stať, že automobiloví pretekári budú bez práce. Inžinieri odhadujú, že autonómne vozidlá by mohli na bežných cestách jazdiť zhruba do 15 rokov.
jf