Bratislava 17. januára (TASR/HSP/Foto:TASR)
Prezentáciu firiem, krajiny, cestovného ruchu či gastronómie, ktoré sú základnou filozofiou domu, podporí aj Slovenský olympijský výbor
Slováci sa na olympijských hrách v Soči nakoniec budú prezentovať vo vlastnom dome. Po zmarení snáh štátu zriadiť v dejisku hier Slovenský olympijský dom sa príležitosti chopil slovenský súkromník. Priestor na organizáciu celého projektu zaistili majitelia Tatravagónky Alexej Beljajev a Michal Lazar. Informuje o tom v dnešnom vydaní denník Hospodárske noviny.
Podnikatelia podľa periodika využili nadštandardné vzťahy s ruskými železnicami. “Pravdepodobne sa podarí získať rozumný priestor priamo v dopravnom uzle olympijského diania – v novovybudovanej železničnej stanici Adler,” cituje denník Alexandra Linczényia, riaditeľa Agentúry Roko, ktorú Beljajev poveril organizáciou Slovenského domu. Akú plochu dostane projekt k dispozícii i nová vyjednaná cena ešte podľa Hospodárskych novín nie sú známe.
Denník ďalej uvádza, že prezentáciu firiem, krajiny, cestovného ruchu či gastronómie, ktoré sú základnou filozofiou domu, podporí aj Slovenský olympijský výbor (SOV). “O iniciatíve spoločnosti Tatravagónka sme sa dozvedeli pred pár hodinami. Určite ju podporíme a spolupracovať chceme,” hovorí generálny sekretár SOV Jozef Liba. To, či súkromný Slovenský dom dostane aj oficiálny status Slovenského olympijského domu, bude závisieť od konkrétnej ponuky, s ktorou Beljajev príde, dodáva periodikum.
“Aktivita je vítaná. Avšak bez oficiálnej olympijskej značky to nebude mať veľkú váhu a efekt. Olympijská značka je najhodnotnejšia na svete,” potvrdil Hospodárskym novinám dôležitosť rozhodovania Jozef Orgonáš, ekonomický analytik prednášajúci na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Na to, aby olympijský dom dostal očakávaný punc a navštívili ho veľké počty fanúšikov, je podľa odborníkov potrebná podpora štátnych organizácií. Bez nej by dom nepriniesol efekt v podobe propagácie krajiny ako takej či jej cestovného ruchu. “V prípade, že to budú organizovať firmy, v popredí bude prezentácia ich aktivít. Prezentácia krajiny bude až na druhej koľaji,” dodal Orgonáš.
zf