Podľa jeho slov sa Západ takto snaží zastaviť ruské projekty v oblasti výroby civilných lietadiel.
Podotkol, že ďalšie obmedzenia sa môžu dotknúť mikroelektroniky.
V druhej polovici júna informovali o tom, že v Rusku začínajú práce na výrobe konceptu nadzvukového civilného dopravného lietadla. Dotyčný kontrakt uzavrelo ruské ministerstvo priemyslu a obchodu s ruským národným výskumným strediskom Inštitút Žukovského.
Podľa kontraktu, ktorý uzavreli 3. júna, má Inštitút Žukovského ku koncu roku 2021 rozpracovať koncepciu a program výroby nadzvukového dopravného lietadla pre civilné využitie. Hodnota kontraktu je asi 718 miliónov rubľov: 213 miliónov rubľov pre tento rok a 504,7 miliónov rubľov pre budúci rok.
Spolupracujúcimi podnikmi a inštitúciami budú tiež Ústredný aerodynamický inštitút Žukovského, Baranovský centrálny ústav pre výrobu leteckých motorov a Medziodvetvové analytické centrum.
Ku koncu roka 2021 majú byť pripravené návrhy na predbežný dizajn a rozmery stroja, zoznam kľúčových technológií pre výrobu, vrátane zníženia hlučnosti a zvýšenia palivovej účinnosti. Takisto ide o odhady nákladov na výskum, skonštruovanie prototypu, výrobu a analýzu trhových vyhliadok tak v Rusku, ako aj v zahraničí.
Ako predtým podotkol riaditeľ Inštitútu Žukovského Andrej Dutov, vytvorenie nového komerčne účinného nadzvukového civilného lietadla je najväčšou výzvou pre moderné civilné letectvo. Dodal tiež, že súčasne neexistujú medzinárodné normatívy pre podobné stroje.
Výberové konanie na rozpracovanie koncepcie nadzvukového civilného lietadla novej generácie oznámilo ruské ministerstvo priemyslu a obchodu v apríli 2020. Tvrdili, že vedecko–technická základňa pre vývojové práce nie je dostačujúca.
“Významné technické riziko, ako aj nedostatok noriem pre prijateľnú úroveň sonického tresku a hluku v oblasti letiska vyžadujú vývoj a (…) testovanie nových technických riešení a technológií,“ uvádzali s tým, že problém majú vyriešiť práve výskumné práce.