Stuttgart 05. novembra 2015 (HSP/AE/Foto:Mercedes)
Model, ktorý Mercedes-Benz označuje ako “trieda S medzi SUV”, má tento prívlastok oficiálne potvrdený: z triedy GL sa stáva trieda GLS
GLS bol vždy SUV voľbou pre tých, ktorí hľadajú dostatok priestoru a luxusné materiály. Je to celkom jedinečná ponuka vo svojom segmente, aj keď v súčasnosti veľa menších prémiových SUV sedem miest – “menšími” myslíme BMW X5, Audi Q7, Range Rover Sport alebo Volvo XC90.
GLS však nie je o individuálnych vlastnostiach, je to o celku. A tento nový celok má pôsobivé rozmery: dĺžka 5.130 mm, šírka 1.930 mm, výška 1.850 mm a rázvor 3.075 mm. Nové GLS je o niečo dlhšie a nepatrne užšie, než predchádzajúce GL, ale všetky ostatné rozmery zostávajú rovnaké.
Je zrejmé, že najpodstatnejšia zmena sa odohrala v prednej časti: nové svetlomety, nárazník a maska chladiča, zatiaľ čo vzadu sú zmeny menej zrejmé – nová grafika zadných svetiel a len mierne modifikovaný nárazník.
Ďalšou novinkou sú početné chrómové detaily, ako sú strešné nosiče, bočné ozdobné lišty, či kľučka batožinového priestoru. K dispozícii bude aj možnosť nového exteriérového paketu AMG-line, ktorý prináša športovejší vzhľad a 21-palcové kolesá AMG z ľahkých zliatin.
Interiér je miesto, kde staré GL potrebovalo modernizáciu ako soľ. Kvalita sama o sebe nebol problém (aj keď niektoré plastové plochy na prístrojovej doske naozaj nepasovali do celkovo luxusného interiéru), ale rozloženie a dizajn bol skutočne zastaraný. Bohužiaľ, veľa sa toho nezmenilo, až na nový informačný systém COMAND Online (ktorý je dodávaný s 8″- 20,3 cm – displejom) kompatibilný s funkciou “Mercedes connect”, ktorá vodičovi umožňuje prístup k informáciám o vozidle odkiaľkoľvek za všetkých okolností.
Ako sa očakávalo, nové GLS ponúkne široké spektrum bezpečnostných prvkou, ktoré budú súčasťou štandardnej výbavy, vrátane systému prevencie kolízie, brzdového asistenta, ESP s aktívnym asistentom prejazdu zákrut, adaptívny tempomat, systém Steer control a mnoho ďalších.
Nové GLS je rovnako bohaté aj v oblasti pasívnej bezpečnosti, s “elektronickými deformačnými zónami” a adaptívnymi dvojstupňovými airbagmi pre cestujúcich a vodiča navyše s kolennými airbagmi a bočnými airbagmi.
Ako na tom budú motorizácie? Najvýkonnejšia verzia (okrem AMG) bude GLS 500 s výkonným V8 biturbo motorom, ktorý poskytne 449 koní (+ 20 koní oproti predchádzajúcemu modelu). Menší 3-litrový V6 biturbo motor bude označený GLS 400 a vyprodukuje 362 koní a 500 Nm krútiaceho momentu už od 1.800 otáčok za minútu.
Vrcholným modelom bude Mercedes GLS63 AMG, ktorý príde s 577 koňmi a maximálnym krútiacim momentom až 760 Nm. A spotreba? Niekedy inokedy, možno.
Nové GLS bude k dispozícii aj s naftovým motorom v podobe GLS 350d, ktorý používa 3,0 litrový V6 motor produkujúci 255 koní a veľkorysí krútiaci moment 616 Nm.
Všetky tieto verzie sú štandardne dodávané s pohonom všetkých kolies 4MATIC a novou 9 stupňovou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC (s výnimkou Mercedes-AMG GLS63, ktorý dostane prevodovku 7G-TRONIC). 9G-Tronic je vybavený aj redukciou a uzávierkou diferenciálu pre lepší výkon v teréne.
Prvé kusy nových GLS vyjdú z továrne koncom marca budúceho roka. Pre túto chvíľu, jediné dostupné ceny sú pre nemecký trh:
GLS 350 d 4MATIC – 62.850 €
GLS 400 4MATIC – 64.425 €
GLS 500 4MATIC – 81.600 €
GLS 63 AMG 4MATIC – 113.500 €