Košice 14. októbra 2014 (TASR/HSP/Foto:TASR)
Rekordný počet cestujúcich priniesla bohatá ponuka cestovných kancelárií. Najžiadanejšou destináciou bola už tradične turecká Antalya
Letisko Košice počas tohtoročnej letnej sezóny privítalo na charterových letoch spolu 119.920 cestujúcich, čo znamená, že išlo o najlepšiu sezónu v jeho histórii. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka ide až o 30-% nárast. Predtým bola najúspešnejšie letná sezóna v roku 2011, oproti nej sú čísla vyššie o 15 %. Informovalo o tom vedenie letiska.

Rekordný počet cestujúcich priniesla bohatá ponuka cestovných kancelárií, a to 17 prímorských destinácií s odletom z Košíc. Spolu na letisku vybavili 441 charterových letov do a z desiatich krajín. Prvé lietadlo do egyptskej Hurghady odletelo z Košíc 24. mája a posledný charterový airbus priletel z tureckej Antalye 1. októbra.
Najžiadanejšou destináciou bola už tradične turecká Antalya s viac ako 40.000 cestujúcimi, nasledovali bulharský Burgas s 25.000 cestujúcimi a tuniský Monastir s 10.000 cestujúcimi. Okrem toho boli v ponuke Ajaccio (Francúzsko – Korzika), Cagliari (Taliansko – Sardínia), Catania (Taliansko – Sicília), Enfidha (Tunisko), Heraklion (Grécko – Kréta), Hurghada (Egypt), Korfu (Grécko), Kos (Grécko), Lamezia Terme (Taliansko – Kalábria), Malaga (Španielsko – Andalúzia), Olbia (Taliansko – Sardínia), Rijeka (Chorvátsko), Rhodos (Grécko) a Ercan (Severný Cyprus).
“Vďaka silnej letnej sezóne, mimoriadne úspešnej linke Wizz Airu do Londýna a stabilnej prevádzke vlajkových dopravcov Austrian a České aerolínie sme v priebehu mesiacov január – september 2014 privítali celkovo 299.039 cestujúcich, čo predstavuje medziročný nárast o 54 %. Podľa našich aktuálnych odhadov by sme do konca roka mali pokoriť hranicu 350.000 cestujúcich,” uviedol výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva košického letiska Karl Dandler.
Najsilnejším dňom tohto roka na letisku bol 29. júl, keď na 15 letoch vybavili spolu 3987 cestujúcich. “Pokiaľ ide o plány v oblasti charterovej dopravy, intenzívne sa zaoberáme myšlienkou celoročných charterových letov do jednej z destinácií v Egypte a letným spojením do Chorvátska. Sme presvedčení, že oba tieto projekty majú reálne predpoklady na úspech a intenzívnou spoluprácou všetkých zainteresovaných subjektov, to je cestovných kancelárií, leteckých spoločností a letiska, sa nám podarí ich zrealizovať,” priblížil ďalšie zámery šéf marketingu letiska Juraj Toth.
ml