Keď Spartak prišiel v roku 1955 do predaja, bolo dva roky po menovej reforme. Auto stálo asi 22 priemerných mesačných platov a samozrejme sa k nemu v komunistickom Československu nedostal každý. Aj tak sa Spartak predával vo veľkom.
Prvého júna 1953 prišla menová reforma. Kúpna sila obyvateľstva bola veľmi oslabená. V skutočnosti však na škodovku ľudia stáli fronty, Spartak pre Československo znamenal začatie motorizácie a automobilizmu vo väčšom meradle.
Československo vyvážalo Spartaka do Poľska, Západného Nemecka, ale napríklad aj do Fínska. Tam bola škodovka dokonca drahšia ako západné vozy vyšších tried. Spartaka si tam kupovali doktori práv a doktori medicíny ako reprezentatívne vozidlo. Tisíc ich skončilo v USA, ďalších tisíc v Kanade a niekoľko stovák v Brazílii. Dva sa dostali do Číny, dva do Andorry, a boh vie prečo, asi 400 alebo 600 ich skončilo v Barme.
Celkovo sa vyrobilo asi 85 tisíc Spartakov.
V roku 1959 došlo k modernizácii prednej nápravy a drobným úpravám karosérie a vozidlo odvtedy nieslo označenie Škoda Octavia, silnejšia verzia Škoda Octavia Super a otvorená verzia sa vyrábala pod označením Škoda Felicia. Stretnúť Spartaka na ceste je v roku 2015 pomerne vzácna udalosť. Pred 60 rokmi to bola ale práve táto legendárna škodovka, ktorá dostala Čechoslovákov za volant.
Video o nej si môžete pozrieť tu:





















