Londýn 23. novembra 2015 (HSP/kath.net/Foto:screenshot z YouTube)
Komerčným médiám bol ponúkaný reklamný spot “Just Pray”, v ktorom sa modlí Otčenáš. Kiná ho však odmietli, lebo by to mohlo verejnosť “podráždiť alebo uraziť”
Jednoduchý minútový spot ukazuje rôzne skupiny ľudí (ako napr. utečenci, školáci, vzpierač, policajti či spevácky zbor), ktorí sa modlia Otčenáš. Cieľom bolo motivovať ľudí z rôznych generácií k modlitbe.
Ale popredné britské reťazce kín Cineworld, Odeon a Vue odmietli takéto premietanie kresťanskej reklamy kvôli možnému riziku “podráždenia alebo urážky” divákov, čo sa týka aj ďalších spotov s náboženským alebo politickým obsahom. Pritom tento spot bol povolený dvoma britskými úradmi bez pripomienok.
Podľa anglikánskej cirkvi vo Veľkej Británii bolo toto odmietnutie zo strany kín ohromujúce. Anglikánsky primas Justin Welby povedal, že Otčenáš (modlitbu Pána) sa “modlia miliardy ľudí na celom svete každý deň a po stáročia je súčasťou každodenného života v tejto krajine”.
Welby navrhol, že “by ľudia mali vidieť tento spot a mali by sami rozhodnúť, či je to naozaj také urážlivé”, a to skôr, než sa scenzuruje.
Nakoniec, posúďte sami.