Organizátorom už 15. ročníka kampane je eRko (Hnutie kresťanských spoločenstiev detí). PR manažér združenia Juraj Králik pripomína, že podľa celosvetového výskumu spoločnosti Milward Brown, na ktorom sa zúčastnili ľudia z 30 krajín vo veku 16 až 44 rokov, Slováci presedia pred obrazovkou denne päť hodín a 51 minút. “V porovnaní s Českom je to o hodinu menej, no zároveň je to prekvapivo viac ako v Japonsku,” priblížil Králik a dodal, že tretinu “času pred televízorom” ešte venujú Slováci pozeraniu sa do tabletu, mobilu či počítača.
“Naším cieľom však nie je budovať v deťoch odpor voči médiám, ale to, aby si deti uvedomili hodnotu svojho voľného času a prežívali ho čo možno najaktívnejšie,” zdôraznil Králik. Vysvetlil, že alternatívou k pasívnemu prežívaniu voľného času pred obrazovkami budú v rámci kampane hry, výlety, súťaže, tvorivé dielne, zábavné či tematické popoludnia.
Program v jednotlivých obciach pripravia väčšinou animátori eRka, ktorí sa skupinkám detí venujú pravidelne počas školského roka. “Do kampane sa v roku 2015 zapojilo aj 18 základných škôl a rodiny, ktorým sa páči myšlienka projektu,” dodal Králik. eRko ponúka pre záujemcov aj metodický materiál s námetmi na každý deň pod názvom Menej je niekedy viac. Materiál je k dispozícii na webovej stránke združenia.