Bratislava 13. februára (TASR) – Poslanec Národnej rady (NR) SR Jozef Mihál (SaS) dnes v parlamente naznačil, že dôvodom pre rýchlu novelu zákona o verejnom obstarávaní je 11-kilometrový úsek diaľnice D1 medzi Hričovským Podhradím a Lietavskou Lúčkou pri Žiline. O plánovaní tohto tendra za viac ako 460 miliónov eur informovali začiatkom februára Hospodárske noviny (HN).
"Tender na úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka bude vypísaný v priebehu februára," citoval dnes Mihál denník počas parlamentnej rozpravy k novele, ktorá sa prerokúva v skrátenom legislatívnom konaní. HN informáciu poskytol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík. Mihál prišiel s podrobnosťami k svojim utorkovým (12.2.) tvrdeniam v reakcii na vyhlásenia ministra vnútra Roberta Kaliňáka (Smer-SD), ktorý poprel, že by legislatívne zmeny súviseli s veľkým diaľničným tendrom.
Za celou snahou, aby niektoré novelizačné body zákona o verejnom obstarávaní platili už od 18. februára, je podľa Mihála údajne to, aby sa tento tender stihol sfinalizovať pred 1. aprílom. Teda ešte predtým, ako prejdú kompetencie pri riadení eurofondov z ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) na podpredsedu vlády pre investície Ľubomíra Vážneho (Smer-SD).
Ministerstvo dopravy ešte v utorok tvrdenia Mihála odmietlo a označilo ich za "absolútny nezmysel". "Nielen, že tieto úvahy poslanca sú vymyslené, ale aj neodborné," zdôraznil hovorca rezortu Martin Kóňa.
Vypísané tendre prebiehajú podľa neho podľa súčasnej legislatívy a prijatie novely zákona o verejnom obstarávaní na tom nič nezmení. "Ministerstvo nepripravuje žiadny polmiliardový tender, ktorý by akýmkoľvek spôsobom súvisel s presunom Centrálneho koordinačného orgánu na Úrad vlády," dodal Kóňa. Mihál by si tak mal podľa rezortu dopravy radšej "overovať informácie predtým, než ich prezentuje na verejnosti".