Japonsko 29. októbra 2015 (HSP/AE/Foto:Acura)
Honda NSX – pôvodne superšportové japonské auto 90-tych rokov minulého storočia s vyspelou technológiou F1, na ktorom jazdil aj jeden z najlepších jazdcov F1 Ayrton Senna
Teraz, keď Honda dala svetu nový model NSX vďaka nedávnej tlačovej informácie, mnoho ľudí premýšľa, čo je vlastne účelom japonského superšportu. Podľa vedúceho projektu NSX Teda Klausa, je stroj zameraný na majiteľov Porsche 911, ktorí sa pozerajú po niečom lepšom.
“Chceme sa zamerať na osoby, ktoré uvažujú o prechode z Porsche 911 na niečo iné a myslím, že ponúkame obrovské skúsenosti športových vozidiel a hodnoty športových vozidiel,” povedal Klaus.
Vedúci projektu vysvetľuje, že cena NSX bude stanovená niekde okolo 150.000 dolárov (cca 135.000 eur), čo je na úrovni Porsche 911 Turbo alebo Audi R8 V10 Plus.
Každý rok sa niekto snaží prísť s konkurenciou pre 911, no žiadne z týchto vozidiel, či už sa jedná hybridná Hondu alebo anglický Jaguar, nemá štyri miesta na sedenie ako 911-tka. Jasné, tie môžu využívať len deti alebo osoby nižšieho vzrastu, no sú súčasťou Porsche ducha.
Teoreticky je tu jeden konkurent, ktorý sa môže postaviť Porsche 911 – zhodou okolností tiež z Japonska, Nissan GT-R. Ten má však približne polovičnú cenu, čo rozhodne zaváži. Honda teda dala jasne najavo, že NSX nevstúpi do teritória Nissanu GT-R, pokiaľ ide o ceny.
Čo však ponúkne Honda NSX za astronomickú cenu? Twin-turbo 3,5 litrový spaľovací motor so šiestimi valcami do V s výkonom 500 koní a krútiacim momentom 550 Nm. Samozrejme, zachovaná je aj tradícia Hondy s vysokými otáčkami – červené pole NSX sa bude začínať až na 7.500 otáčkach za minútu. Spaľovací motor by sme mali za sebou, to však nie je všetko.
Kým V6-tka je umiestnená v strede vozidla, pomáhať mu bude elektromotor za ním, ktorý poskytne dodatočných 47 koní a 135 Nm krútiaceho momentu. Ak pôjdeme ešte ďalej smerom k zadnej časti superauta, nájdeme dvojspojkovú 9 stupňovú prevodovku.
Maximálna rýchlosť 307 km/h je dosiahnutá na šiestom rýchlostnom stupni. Vzhľadom na to, že hybridné časť NSX podporuje ekológiu, je len normálne, že tri prevodové stupne navyše sú primárne určené na šetrenie palivom.
To však nie je všetko. Predná náprava je poháňaná dvojicou elektromotorov (oddelenými motorovou jednotku), každý dodáva 36 koní a 40 Nm. Elektromotory čerpajú energiu z lítium-iónovej batérie umiestnenej medzi spaľovacím motorom a sedadlami.
Kombinovaný výkon zariadenia je teda 573 koní a 644 Nm. To umožňuje NSX vyšprintovať z 0 na 96 km/h (60 míľ za hodinu) za tri sekundy. Cenou však je obrovská hmotnosť – 1.725 kg. Netreba sa jej však báť, pretože Honda sľubuje špičkový pohon všetkých štyroch koliest, ktorý dokáže tento hendikep účinne maskovať pri ostrých prejazdoch zákrutami, podobne ako Nissan GT-R.
Nová Honda NSX by mala vstúpiť na trhu v roku 2017 – po niekoľkých odkladoch.
Na videu majster volantu Ayrton Senna na pôvodnej Honde NSX na japonskom okruhu Suzuka predvádza svoje umenie: