„Z pohľadu plynulosti cestnej premávky je to ten faktor, ktorý môže tú premávku zrýchliť tam, kde je to možné, bez ohrozenia účastníkov a bez možnosti vzniku dopravnej nehody,“ uviedol. Podľa neho je však táto problematika zatiaľ len v rovine úvah a odborných diskusií. „Nejde o zážitkové pocity vodičov, ale o to, že dnešná automobilová technika a kvalita ciest umožňuje bezpečný prejazd aj takouto rýchlosťou,“ zdôraznil.
Policajný prezident však v súvislosti s touto problematikou upozornil aj na možné riziká. „Keď povolíte 150, niektorí vodiči budú mať automaticky tendenciu jazdiť 180. Táto otázka musí byť naozaj predmetom odbornej diskusie a odborného posúdenia, či sa vôbec pustiť touto cestou a ak áno, v ktorých úsekoch,“ uzavrel.
O možnom zvýšení maximálnej povolenej rýchlosti na niektorých úsekoch vozoviek sa diskutuje aj u našich západných susedov. Česká Poslanecká snemovňa schválila 29. apríla tohto roka zvýšenie najvyššej povolenej rýchlosti na diaľniciach zo 130 na 150 kilometrov za hodinu. Ide však len o teoretickú možnosť, nakoľko k zvýšeniu maximálnej povolenej rýchlosti zaujíma odmietavý postoj české ministerstvo dopravy a proti zákonu sa postavil aj český prezident Miloš Zeman.
Podľa Tibora Gašpara bude nutné používanie dronov regulovať zákonom
Drony na Slovensku bude potrebné regulovať zákonom a pri ich používaní bude potrebné zaviesť akýsi druh licencie či pilotného oprávnenia. Pre TASR to dnes uviedol policajný prezident Tibor Gašpar.
„Drony sa môžu stať aj ohrozením a prostriedkom na porušovanie ľudských práv, čiže je to zase téma, ktorú treba podľa mňa otvoriť v najbližšej dobe,“ povedal Tibor Gašpar. Ako príklad spomenul, že ich nezodpovedným používaním môže dôjsť k ohrozeniu leteckej premávky či nešťastiu pri kontakte s vedením elektrického napätia.
Na druhej strane si vie predstaviť, že drony by policajtom pomáhali aj pri ich práci. „Každá technológia, ktorá nám môže pomôcť pri dokumentovaní trestnej činnosti alebo plnení úloh, je vítaná,“ uzavrel.
ml