Bratislava 16. mája (TASR) – Počas nesledujúceho polroka zmení svoju banku 10 % retailových zákazníkov na celom svete. Ďalších 41 % klientov si pritom nie je istých, či vo svojej banke zostane aj naďalej. "Najspokojnejší klienti sú už niekoľko rokov po sebe v Severnej Amerike, kde jednoznačne vedie Kanada," informoval na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave konzultant spoločnosti Capgemini Slovensko Slavomír Ťurek na základe štúdie World Retail Banking Report 2013.
Viac ako osem z 10 kanadských bankových zákazníkov plánuje ostať aj naďalej vo svojej banke. V prípade Spojených štátov amerických je výsledok podobný (79,5 %). V rámci svetového prieskumu sa ako najdôležitejší faktor, ktorý vedie klientov ku zmene banky, ukázala kvalita služieb. Výnimkou bola len Severná Amerika, kde to boli bankové poplatky.
Najhoršie výsledky dosiahli v rámci štúdie banky v Japonsku, na Taiwane a Hongkongu. Podľa Ťureka to však nie je spôsobené nízkou kvalitou bankových služieb, ale náročnosťou klientov. "Je to spôsobené kultúrnymi vplyvmi, klienti sú nároční a veľa vyžadujú," konštatoval. Ako dodal, tamojšie banky zatiaľ nie sú schopné držať tempo s požiadavkami zákazníkov, a to ani napriek tomu, že kvalita bankových služieb je v spomínaných krajinách oveľa vyššia než v západnej Európe.
V rámci stredoeurópskeho regiónu boli hodnotené len krajiny Česká republika, Poľsko, Turecko a Rusko. Miera spokojnosti poľských a českých bankových zákazníkov podľa Ťureka približne dokumentuje aj situáciu na slovenskom trhu. V oboch krajinách sú so svojou bankou spokojní zhruba traja zákazníci zo štyroch. Štúdia celkovo využila odpovede 18.000 zákazníkov z 35 krajín sveta zo šiestich geografických regiónov.