Bratislava 15. januára (TASR) – Aj klienti bánk majú svoje zlozvyky. Ak sa ich v novom roku zbavia, môžu ušetriť nielen čas, ale aj niekoľko desiatok až stoviek eur. Uviedli to dnes v Bratislave na stretnutí s novinármi predstavitelia Poštovej banky, a.s.
Ľudia podľa analytičky banky Evy Sadovskej by práve v tomto zložitom období mali pristupovať zodpovednejšie nielen k svojmu spotrebnému správaniu, ale aj k svojim peniazom. Riešením pritom nemusí byť len šetrenie pri nákupoch. Občas by stačilo zbaviť sa zlozvykov, ktorými mnohí klienti bánk trpia.
Rozumné správanie by však nemalo byť len o snahe niečo ušetriť pri nákupoch vecí krátkodobej alebo dlhodobej spotreby. V súčasnosti je už takmer každý spotrebiteľ zároveň aj klientom bánk. A práve tí sa pri starostlivosti o svoje financie mnohokrát dopúšťajú hneď niekoľkých zlozvykov. Veľa klientov prichádza mesačne aj o 30-násobne vyššie zhodnotenie peňazí, a to len preto, že ich zbytočne nechávajú ležať na bežných účtoch, a to aj v prípade, že na ne niekoľko mesiacov vôbec nesiahnu. Klienti sa dopúšťajú chyby aj vtedy, keď majú všetky svoje finančné prostriedky iba na jednom produkte, alebo sa boja produkt zmeniť, hoci pre nich už dávno výhodným nie je.
Niektoré zlozvyky pretrvávajú aj v prípade úverov, prostredníctvom ktorých si ľudia zabezpečujú krajšie bývanie i vylepšujú finančnú situáciu. Pri akomkoľvek bankovom produkte a pri úvere obzvlášť by mala platiť zásada a síce nesiahať po prvej ponuke a pozorne si porovnávať všetky podmienky produktu. Najmä pri úveroch sa klienti väčšinou zamerajú len na úrokovú sadzbu a zabúdajú na ďalšie dôležité veci ako celkové náklady spojené s úverom, výšku mesačnej splátky či podmienky predčasného splatenia úveru.
Mimoriadne škodlivým zlozvykom je napríklad nosenie PIN kódu k platobnej karte priamo v peňaženke alebo zbytočné vyberanie veľkého objemu hotovosti z bankomatov.