“Ak sa nám túto krízu podarí preklenúť dostatočne rýchlo, potom budeme mať veľkú šancu opätovne si získať dôveru zákazníkov. Všetko bude závisieť práve od toho,” reagoval Diess v rozhovore pre DPA na otázku, či sa kríza dotkne aj pracovných miest. V tejto súvislosti dodal, že podľa neho by kauza nemala ohroziť “stálych zamestnancov,” no dôsledky škandálu pocítia pracovníci na svojich odmenách.
Emisný škandál, ktorý spôsobil najväčšiu krízu automobilky v jej 78-ročnej histórii, vypukol 18. septembra v USA, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že firma nainštalovala do vyše 480.000 dieselových vozidiel v USA softvér, ktorý umožňuje zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Spoločnosť neskôr priznala, že po svete jazdí približne 11 miliónov áut s takýmto softvérom. Navyše, začiatkom novembra sa firma priznala k manipulácii s emisiami CO2 a so spotrebou.
Manažment VW a zástupcovia odborov v týchto dňoch rokujú o rozsahu výdavkových škrtov a budúcich investíciách, keďže firma musí odložiť časť peňazí na právne spory, očakávané pokuty a náklady spojené so zvolávaním áut do servisov. Nemenované zdroje z VW uviedli, že Diess uvažuje o znížení počtu dočasných zamestnancov v hlavnej, rovnomennej divízii VW. Osterloh okrem toho dodal, že zamestnanecké odmeny nebudú v takej výške ako minulý rok.