Bratislava 16. januára (TASR) – Konateľ spoločnosti Teknoplast Miroslav Kondrlík uvažuje, že podá trestné oznámenie na šéfa Dopravného podniku Bratislava (DPB) Ľubomíra Belfiho. Dôvodom je ohováranie. V utorok (15. 1.) na tlačovej besede totiž Belfi firmu z Nových Zámkov, ktorá ako jediná podala na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) námietky k tendrom na električky a trolejbusy, kritizoval a obvinil z vydierania. Na Kondrlíkove prípadné trestné oznámenie neplánuje reagovať.
"Keď sme nastúpili a začali sme upratovať, našli sme zásoby v hodnote osem miliónov eur. Zmluvy sme preto preverovali a nevýhodné zrušili," povedal v utorok šéf dopravného podniku s tým, že firme Teknoplast zrušili niekoľko zmlúv na dodávky náhradných dielcov. V súčasnosti má podľa jeho slov spoločnosť už len jednu, a to na 2 milióny eur a dodávku 200 kusov prevodoviek. Belfi podotkol, že v súťaži bola vtedy jediným účastníkom a dnes by jej zrušenie podnik stálo sankciu 1,5 milióna eur. "Tento pán napadol všetky oznámenia a všetky súťažné podklady. To považujem za čistú obštrukciu z jeho strany alebo vydieranie," dodal.
Kondrlík sa bráni. Tvrdí, že podmienky v súťaži sú diskriminačné. Na ÚVO podal vraj šesť námietok, tri proti podmienkam v oznámeniach a tri proti podmienkam v súťažných podkladoch. Týkali sa každého tendra. Uviedol napríklad, že podmienky na preukázanie odbornej alebo technickej spôsobilosti boli diskriminačné, v opise predmetu zákazky boli nezrovnalosti či lehoty trvania zmluvy boli rôzne dlhé. "Od 48 mesiacov po 15 rokov, a to vo väzbe na spôsob financovania predmetu obstarávania z finančných prostriedkov Európskej únie. Dopravný podnik tiež požadoval potvrdenie o schválení typu každého trolejbusu v oznámení o verejnom obstarávaní pred podpísaním zmluvy, ale v súťažných podkladoch požaduje predložiť toto potvrdenie už v ponuke od každého uchádzača," vymenoval.
Belfi tiež v utorok pripomenul, že Teknoplast nemá v predmete podnikania ani dodávku električiek a trolejbusov, teda nemôže dať žiadnu ponuku. Kondrlík však oponuje, že sa chceli prihlásiť ako člen skupiny dodávateľov, v spolupráci s iným podnikom, ktorý trolejbusy vyrába. Pre diskriminačné podmienky to však neurobili. "Vyjadrenia pána riaditeľa Belfiho nás len utvrdzujú v tom, že mu prekáža náš záujem prípadne záujem viacerých obchodných spoločností o účasť na tomto verejnom obstarávaní a odstránenie diskriminačných podmienok," myslí si Kondrlík.