“Bez autodopravy totiž nebudeme mať zásobovanie, preto hneď, ako to epidemiologická situácia dovolí, uvoľníme zavedené reštrikcie,” uviedol Doležal pre agentúru SITA.
V prípade dlhodobých riešení ide podľa ministra dopravy najmä o poctivé dočerpanie eurofondov na cestné a železničné infraštruktúrne projekty, aby Slovensku už neprepadli žiadne ďalšie peniaze zo zdrojov Európskej únie. V dlhodobom meradle sa ministerstvo určite zameria aj na dostavbu obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a úsekov rýchlostnej cesty R7 v rámci PPP projektu.
Prioritou ministra dopravy a výstavby je zefektívniť a zrýchliť výstavbu nájomných bytov. “Zároveň chcem vytvoriť férové prostredie pre funkčné a transparentné hospodárske súťaže na cestné aj železničné infraštruktúrne projekty tak, aby sa mohlo zapojiť čo najviac uchádzačov s cieľom získať čo najlepšiu cenu a kvalitu. Medzi moje priority patrí aj riešenie problematiky mýtneho tendra, a to v úzkej spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS),” priblížil Doležal. Jeho cieľom na poste je tiež vytvoriť stimulujúce a motivujúce prostredie pre odborníkov na ministerstve aj v podriadených organizáciách.
Rovnako sa podľa ministra treba maximálne sústrediť na eurofondové projekty v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra v aktuálnom programovom období 2014 – 2020. Peniaze EÚ podľa pravidla N+3 je v ňom možné využiť do konca roka 2023. “Súčasťou programového vyhlásenia vlády preto budú všetky projekty, kde je nevyhnutné dočerpať eurofondy. Zároveň sa však rezort musí pripraviť na nové programové obdobie. Budeme teda pripravovať projekty tak, aby boli úspešné pri uchádzaní sa o európske peniaze,” upozornil Doležal. Ako ďalej informoval, neodmysliteľnou súčasťou programového vyhlásenia vlády bude aj PPP projekt obchvatu Bratislavy. “Tu chcem z pozície ministra dopravy doladiť niektoré body, ako celok ho považujem za dobre nastavený,” podotkol minister.
Funkciu ministra dopravy prijal najmä ako možnosť, že ako profesionálny manažér dokáže prispieť k zlepšeniu a skvalitneniu života ľudí na Slovensku. “Či už ide o kvalitné cesty, výstavbu diaľnic, fungujúce železničné spojenia či pošty. To bolo mojou úlohou aj na predchádzajúcich pracovných pozíciách. Napríklad, v RTVS som bol zodpovedný za komplexnú zmenu vysielacej a produkčnej infraštruktúry, v TV Markíza som bol zodpovedný okrem iných vecí aj za prechod na digitálne vysielanie a práve tá zmena vecí k lepšiemu je to, čo ma osobne veľmi napĺňa,” uviedol Doležal. Svojimi doterajšími skúsenosťami chce prispieť aj v rezorte dopravy, pretože podľa neho je v ňom veľa vecí, ktoré je nutné zlepšovať.
Ministerstvo dopravy a výstavby má oveľa širšie zameranie ako vyplýva z jeho názvu. Nový minister, aj vzhľadom na svoje predchádzajúce pôsobenie, má osobne najbližšie k sekcii elektronických a poštových služieb. “Ale myslím si, že skúsenosti zo strategického plánovania investičných priorít budem vedieť uplatniť prierezovo, či už v oblasti železníc, cestnej infraštruktúry aj stavebníctva,” tvrdí Doležal. Rodák z Bratislavy prišiel na ministerský post zo spoločnosti Towercom, a. s., zabezpečujúcej televízny a rozhlasový signál pre domácnosti, pôsobil v nej ako riaditeľ sekcie pre inovácie. “Určite budem čerpať zo skúseností, ktoré som nadobudol pri práci s ľuďmi, vytváraní funkčných pracovných tímov, prostredia a podmienok pre kolegov, aby mohli dosahovať výsledky. Toto považujem za svoju najväčšiu úlohu, vytvoriť funkčný tím odborníkov, ktorý dokáže čeliť problémom a riešiť ich,” dodal pre agentúru SITA minister dopravy a výstavby Andrej Doležal.