Facebook už spolupracuje s Harvardovou univerzitou a univerzitou v taiwanskom meste Sin-ču, zdieľa anonymné dáta o pohybe ľudí a vytvárajú mapy hustoty obyvateľstva s vysokým rozlíšením, čo pomáha predpovedať šírenie vírusu. Firma takisto pomáha partnerom chápať, ako ľudia o situácii diskutujú na internete.
Spoločnosť Verily vyvíja malé osobné zariadenie na merania teploty, ktoré posiela informácie prostredníctvom mobilnej aplikácie. Jeho využitie vidia najmä u starších ľudí, ktorí patria k najviac ohrozeným skupinám.
Zatiaľ neexistuje žiadna komplexná štúdia zaoberajúca sa množstvom dezinformácií, ktoré sa stále šíria na platformách ako Google a Facebook, no predpokladá sa, že ich je stále veľké množstvo. Google potvrdil, že jeho zamestnanci “neustále” pracujú na ochrane používateľov pred phishingom, konšpiračnými teóriami, malvérom a nepravdivými informáciami. YouTube sa na svojej domovskej stránke snaží nasmerovať používateľov na WHO a iné skupiny ponúkajúce užitočné informácie. Zároveň pracujú na odstránení videí s alternatívnymi spôsobmi liečby, a to čo najskôr po ich zverejnení.
Britský start-up Exscientia tento rok informoval, že sa podieľa na vývoji lieku pomocou umelej inteligencie, ktorý bol na svete za dvanásť mesiacov. Je určený na liečbu obsedantno-kompulzívnej poruchy (OCD). Bežne to vedcom trvá štyri až päť rokov. Výkonný riaditeľ firmy Andrew Hopkins povedal, že v súčasnej kríze by tento spôsob mohli využiť troma spôsobmi – vyvinúť antibiotiká a vakcíny proti ochoreniu COVID-19, preskúmať už existujúce lieky a zistiť, či by sa dali využiť na liečbu choroby alebo navrhnúť liek na boj proti súčasnému a potenciálnemu budúcemu šíreniu koronavírusu. Zdôraznil však, aby ľudia uvažovali realisticky o tom, čo umelá inteligencia v skutočnosti dokáže. Dodal, že pomoc by sa z ich strany mohla dostaviť za 18 až 24 mesiacov.
Firma DeepMind od Googlu zas potvrdila, že chce prostredníctvom svojho systému AlphaFold pomôcť vedcom zistiť, ako vírus funguje.

























