Bratislava 30. januára (TASR) – Bratislavský samosprávny kraj (BSK) sa usiluje byť čo najbližšie k ľuďom. Preto už štvrtý rok využíva facebook na aktívnu komunikáciu s občanmi. „Chceme, aby sa ľudia o dianí v župe dozvedali rýchlo, zaujímavou formou a z prvej ruky. Preto sme sa rozhodli na komunikáciu využiť facebook. Najdôležitejšia je pre nás spätná väzba, reakciami občanov sa vždy dôkladne zaoberáme a pravidelne ich analyzujeme,“ uviedol predseda BSK Pavol Frešo.
BSK na facebooku sleduje už vyše 2700 fanúšikov, pričom iba za posledný rok pribudlo viac ako 1000 nových recipientov. Až tretina ľudí sa pritom do diania aktívne zapája svojimi komentármi, zdieľaním príspevkov alebo ich kladným označovaním. Na facebooku Bratislavského kraja sa pravidelne zobrazujú informácie o dianí v kraji, aktivitách úradu, ale výnimkou nie sú ani súťaže o vstupenky na kultúrne podujatia v rámci regiónu. V blízkej budúcnosti prostredníctvom facebooku BSK budú môcť návštevníci stránky súťažiť o iPad novej generácie. Medzi užívateľmi celkovo prevládajú muži, ktorí tvoria až 54,3 % všetkých fanúšikov. O bratislavský región sa zaujímajú predovšetkým ľudia vo vekovej kategórii 18 – 34 rokov.
BSK je prvou slovenskou samosprávou v mobile. Obyvatelia miest a obcí môžu takto komunikovať so svojou samosprávou od novembra 2011. Záujemcovia môžu dostávať do mobilu aktuálne informácie o dianí v kraji alebo zasielať cez mobil svoje podnety na zlepšenie. Mobilnú aplikáciu si stiahlo už takmer 2000 ľudí. Je dostupná na App Store alebo prostredníctvom portálov www.bratislavskykraj.sk a www.datalan.sk/mestovmobile.