Bratislava 10. februára (TASR) – Prístav pre lode Twin City Liner zabezpečujúce osobnú dopravu medzi Bratislavou a Viedňou, hotelové kapacity, ktoré prinesú miestu "život 24 hodín denne", a spojenie pešej promenády na nábreží Dunaja do jedného celku. Také sú očakávania hlavného mesta Bratislava v súvislosti s projektom rekonštrukcie osobného prístavu, ktorý dnes predstavili na verejnej prezentácii.
S myšlienkou rekonštrukcie osobného prístavu prišiel majiteľ budovy prístavu, spoločnosť Slovenská plavba a prístavy – lodná osobná doprava (SPaP-LOD). Tá je zároveň investorom projektu. Mesto rekonštrukciu podporuje. "Vidíme v tom spôsob zatraktívnenia turisticky vyhľadávanej lokality a celkovo podporu cestovného ruchu," povedal riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy. S tým súvisí aj požiadavka mesta, aby bol súčasťou zrekonštruovanej budovy osobného prístavu aj hotel. "Ten vnesie viac svetla do tejto lokality, zabezpečí, aby si toto prostredie uchovalo život aj večer," povedala hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad. Nielen túto požiadavku spĺňa projekt, ktorý vyhral architektonickú súťaž vypísanú investorom. Na verejnej prezentácii ho predstavil autor, architekt Martin Paška.
Osobný prístav v zrekonštruovanej budove zostane. Okrem hotela so 48 izbami na prvom a druhom nadzemnom podlaží by sa prízemie budovy malo doplniť o menšie prevádzky v podobe kaviarne a reštaurácie. Podľa návrhu sa v súčasnosti exteriérový priestor presklí a stane sa súčasťou interiéru. "Výsledkom by mala byť živá a transparentná nová fasáda," uviedol Paška. Súčasťou návrhu je aj rozšírenie terasy v čelách budovy a po južnej strane tak, že sa stane súčasťou promenády medzi Starým mostom a osobným prístavom. Podľa Pašku bude terasa vyvýšená tak, aby ľuďom sediacim na lavičkách neprekážal vo výhľade na Dunaj protipovodňový múr. Parkovisko pri budove osobného prístavu bude zreorganizované, avšak ostane zachovaná jeho plocha, takisto ostane zachované aj detské ihrisko, ktoré majú doplniť nové hracie prvky.
Návštevníkov dnešnej verejnej prezentácie zaujímalo, ako bude v území riešená najmä statická doprava či zmeny takisto neznížia efektívnosť vybudovanej protipovodňovej ochrany. Pýtali sa aj na financovanie celého projektu. To sa zaobíde bez účasti mesta, realizáciu zaplatí investor, spoločnosť LOD. "Sme na to pripravení a čakáme na to, kedy budeme môcť začať," uviedol Francesco Franco, predseda predstavenstva LOD.
Celý projekt je v súčasnosti v štádiu schvaľovania projektovej dokumentácie. "Zhodnotíme pripomienky z verejnej prezentácie, otázky dopravných riešení i peších komunikácií a následne vydáme záväzné stanovisko mesta. To umožní investorovi požiadať stavebný úrad o začiatok územného konania," dodal Andrassy.
Upozornenie: TASR vydá k správe zvukový záznam.